John (moderator)
18 januari 2022 om 22:50Misschien aambeien of marisken. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
Anoniem18 januari 2022 om 22:57De ene keer zijn ze meer zichtbaar dan de andere keer. Soms is er ook maar eentje zichtbaar. Hoef ik mij zorgen te maken als deze geen klachten geven? Ik heb er niet echt last van dus zou het niet echt nodig vinden ze te behandelen, kan ik het dus gewoon zo laten?
ReagerenJohn (moderator)
18 januari 2022 om 23:04Nou, als ze er zijn zou ik daar wel wat aan doen.
ReagerenBas19 januari 2022 om 16:28Probeer eens curanol-tabletten in combinatie met (curanol-)zalf.
Reageren
Deze tabletten zijn geen korte-termijnoplossing ze hebben mij destijds goed geholpen en werken preventief op lange termijn door dagelijks of om de 2 dagen 1 tabletje in te nemen.Anoniem22 juni 2022 om 16:28Ik heb last van aambeien en smeer hiervoor de aambeienzalf van Kruidvat. Deze zalf smeekrt nogal in mijn ondergoed, kan het kwaad als die zalf in de buurt van mijn vagina komt?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2022 om 18:19Dan smeer je te veel en niet goed.
ReagerenAnoniem22 juni 2022 om 18:27Oh oke, kan het kwaad als het toch een keer is gebeurd?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2022 om 18:41Nee hoor
ReagerenAnoniem3 januari 2023 om 21:07Hallo, ik ben die 17-jarige jongen van eerder op het platform. Inmiddels 18 jaar. Zouden jullie mijn foto misschien kunnen verwijderen aub?
Ik ben naar de dokter geweest met deze “aambeien”, omdat ze nooit weggingen en er nu nog steeds waren. Had er dus eigenlijk nooit echt last van, alleen het gevoel dat ik ze naar buiten voelde treden en ik dan een bobbel voelde. De dokter heeft gevoeld in mijn anus maar vond NIETS. Hij zei dat er GEEN aambeien waren. Ik was zo versteld, ik had vandaag nog gekeken of het er zat en het zat er nog, exact zoals die foto van één jaar geleden. Ik heb er wel nooit last van. Ik snap het echt niet, de dokter zegt dat alles normaal is en er GEEN aambeien te voelen of te zien zijn, terwijl ik wel die bulten uit mijn anus wel degelijk heb zoals op de foto, ook vandaag nog. Ik heb dan maar die foto getoond aan de huisarts en hij zei gewoon “Ja dat zijn opgezwollen aders”. Huh? Dus dit is iets normaal? Misschien pers ik te hard waardoor de anusaders opgezwollen geraken? Ik weet het niet? Zou ik mij zorgen moeten maken of niet? Wat denken jullie hierover?
ReagerenAnoniem3 januari 2023 om 21:09Ze zijn dus alleen zichtbaar als ik er druk op zet, zodra ik er geen druk op zet treed alles terug naar binnen.
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2023 om 21:16Dan kunnen het inderdaad bloedvaatjes zijn. En dan druk je dus te hard.
ReagerenAnoniem8 januari 2023 om 18:37Ik druk eigenlijk echt niet zo hard en toch komt het eruit elke keer ik naar de grote wc ga, misschien een darmverzakking? Kan dit kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2023 om 18:57Een darmverzakking wel. Je moe dan dus naar de huisarts gaan
ReagerenAnoniem13 januari 2023 om 12:01Ik ben al naar de huisarts geweest zoals hierboven beschreven. Die zei dat er niets was. Bijgevoegd vind je een foto van wat het is. Wat lijkt dit volgens jou? Aambeien of opgezwollen bloedvaatjes of? Lijkt dit je iets ernstig of moet ik me er gewoon bij neerleggen zoals de dokter zei? Gelieve de foto’s te verwijderen zodra je ze gezien hebt.
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2023 om 17:58doet mij toch aan aambeien denken
Reageren