- Anoniem14 januari 2023 om 17:42
Kan het ook iets ernstig zijn? Anuskanker?
Ik vind het raar dat ik na een daflon kuur van 1 week nog steeds niets van verandering zie?
Gelieve mijn afbeeldingen te verwijderen.
John (moderator)
14 januari 2023 om 18:14Om nou meteen aan kanker te denken is wel wat overdreven eerlijk gezegd. Als de oorzaak niet wordt aangepakt zullen die ook niet zomaar verdwijnen.
ReagerenAnoniem14 januari 2023 om 18:35Maar, kan dit anuskanker zijn? Ik heb dit al één jaar en het gaat gewoon NIET over. (Zie ook mijn vorige berichten hier).
Lijken dit u écht aambeien of kan het ook anuskanker zijn?
Wat is de oorzaak hier dan van? Want mijn stoelgang verloopt vlot en is normaal. Hoe pak ik dit dan aan? Want heb al kuur daflon erop.
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2023 om 18:37Ben geen helderziende dus de vraag of het anuskanker kan zijn kan ik niet beantwoorden. Het lijkt voor mij toch vooral op aambeien. En aambeien gaan niet altijd zomaar weg. Er zijn mensen die daar jaren last van hebben als er niets aan wordt gedaan. En dat kan dan aan de oorzaak zijn of aan de aambeien zelf.
Reageren
Onnodig lang op toilet zitten, hard persen kunnen dus oorzaken zijn…Anoniem16 januari 2023 om 18:43Maar kan dit dan ook een symptoom zijn van anuskanker dan? Ik ben pas 18 jaar, dan lijk anuskanker me toch heel onwaarschijnlijk? & Is ook nog eens een heel zeldzame vorm van kanker? Heb ook geen andere klachten, buiten al één jaar die bultje uit mijn anus?
ReagerenJohn (moderator)
16 januari 2023 om 19:11Dat is echt zeer onwaarschijnlijk
ReagerenAnoniem21 januari 2023 om 09:50Ik behandel de aambeien nu met zalf in combinatie met pillen. Ik ben nu zes dagen bezig, maar zie nog steeds geen verbetering, is dat normaal? Hoelang kan het duren voordat ze weg zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 januari 2023 om 17:37Dat is moeilijk te zeggen als er niets aan de oorzaak wordt gedaan.
ReagerenAnoniem22 januari 2023 om 08:35Ik drink nu vaker een glaasje fruitsap, ik zit niet lang op de wc, ik pers niet meer, … dus er wordt wel degelijk iets aan de oorzaak gdn
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2023 om 17:06Ok.
Reageren
Het kan zijn dat er dan een andere behandeling nodig is om aambeien weg te krijgen. Dat kun je dan met je huisarts besprekenAnoniem22 januari 2023 om 20:01Dankjewel voor de info John, hoelang geef ik het nu even tijd? Ik smeer nu zalf en neem terug een week kuur Daflon. Hoelang moet ik het tijd geven om terug naar de dokter te gaan? Hoe lang kan het duren met deze behandelingen voordat het weg is? 1 Week? 2 weken? 3 weken? Hoelang kijk ik het best even aan?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2023 om 20:052 weken, dan zou er toch verbetering te zien moeten zijn
ReagerenAnoniem22 januari 2023 om 20:08Oké, ik wacht even twee weekjes af, dankjewel!
ReagerenAnoniem24 januari 2023 om 09:06John, soms wil ik kijken of er al verbetering is, maar aangezien ze inwendig zitten en enkel naar buiten komen als ik pers, moet ik express persen zodat ik kan zien of er nog uitkomen. Maar altijd als ik pers, komen ze er terug uit en zie ik totaal geen verbetering. Zwellen ze misschien steeds terug op door het persen?
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2023 om 09:53Die zwellen inderdaad op door het persen. En dat moet je dus voorkomen. Dus zorg dat je ontlasting zacht is en je niet onnodig hoeft te persen. Gebruik Sperti met een applicator om de zalf in de anus aan te brengen
Reageren