Zoeken Vraag het forum

Aambeien advies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dat gebruik ik, dus best even met rust laten dan en niet Heeltijd naar willen kijken? Want anders blijft het steeds van her opzwellen en gaat het zeker niet weg, redeneer ik juist? Zo ziet het er nu uit, denk je nog steeds dat het aambeien zijn of denk je aan iets anders bij het zien van deze foto? Ik vind het gewoon zo vreemd dat het niet verbetert/verdwijnt, maak me er erg druk om. Graag foto verwijderen.

Anoniem

De foto is weg, maar ik heb geen antwoord gehad?

Reageren
    John (moderator)

Ik zie dat mijn antwoord niet geplaatst is. Excuus.

Het klopt dus helemaal wat je schrijft. Niet telkens willen controleren en de zalf nog even gebruiken

Reageren
    Anoniem

Niet erg hoor! Dankjewel!

Reageren
    Anoniem

Beste, ik gebruik de zalf ‘Trianal’, is deze ook goed of gaan ze daar niet mee weg?

Reageren
    Anoniem

Ik zie trouwens ook vaak op Internet dat zalven/medicatie de aambeien niet doen verdwijnen, maar enkel de symptomen/klachten doen verlichten? Maar ik heb helemaal geen klachten. De enige ‘klacht’ is dat ze opzwellen wanneer ik naar de wc ga. Voor de rest geen last van. Ik lees ook vaak op Internet dat aambeien volkomen normaal zijn en dat iedereen ze heeft, dat ze soms kunnen opzwellen en dan terug naar binnen gaan na de ontlasting, maar dat dit normaal zou zijn? Ik lees vaak dat als aambeien moeten verdwijnen, er met een rubberen bandje gewerkt wordt die de aambeien doen verdwijnen, maar dat zalfjes enz enkel werken tegen verlichting van klachten?

Is het dus niet abnormaal als mijn aambeien niet verdwijnen met de Daflon en zalf? Of zouden deze met deze middelen in de meeste gevallen wel moeten verdwijnen?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Ik weet verder niet wat en hoe aambei.. daar zou je dan mee naar een proctoloog moeten gaan

Reageren
    W

Zijn er ook mensen die door Aambeien wel eens een beetje ontlasting verliezen.
    Ik heb zelf wel na het poepen en goed geveegd te hebben toch dat er weer een klein beedje tussen de billen zit.
    Gelukkig nog niet in de onderbroek.
    Ben benieuwd of meer mensen dit hebben.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan omdat schoonvegen niet altijd goed lukt met aambeien. Je moet dus iets aan de aambeien doen

Reageren
    W

Dan zal dat inderdaad moeten gebeuren helaas.

Reageren
    Anoniem

Hallo, ik heb wel vaker last gehad van aambeien. Meestal zit ik dan te lang op de wc… mijn fout. Ze verdwijnen altijd vanzelf binnen een paar dagen. Gisteren onder de douche ontdekte ik opeens weer een aambei, waar ik het ontstaan totaal niet van heb gemerkt. Hij is wat groter dan ik eerder heb gehad en doet ook gevoelig/pijnlijk bij het zitten. Twee vragen hierover:

1. Ik hoop natuurlijk dat ook deze weer vanzelf verdwijnt. Gebeurt dat niet, wanneer moet je dan naar de huisarts?
    2. Ik las op een forum dat je anuskanker kunt krijgen als je vaak aambeien hebt… klopt dat?

Reageren
    John (moderator)

Dat met die anuskanker lijkt me wel wat overdreven. Wat de aambei betreft raad ik aan om naar de huisarts te gaan. Die kan dan beoordelen wat er aan gedaan kan worden. Ik zou niet zomaar rekenen op vanzelf weggaan

Reageren
    Anoniem

De pijn is weg en de aambei lijkt ook te krimpen. Ik smeer Theranal. Is het dan nog nodig om naar de huisarts te gaan of kan ik het even aankijken?

Reageren
    John (moderator)

Dan kun je het nog even aankijken

Reageren
Reageer op: Aambeien advies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.