Zoeken Vraag het forum

Angst voor kanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S

Een arts kan toch niet zo ver voelen in de endeldarm?

Voor de angst heb ik al hulp.

Ik heb wel vaker moeite gehad met de ontlasting maar dit voelt gewoon echt heel naar aan. Een windje laten voelt ook heel anders.

S

Zou ik dat ook allemaal zelf opgeroepen hebben? Kan dit? Vorig week kreeg ik lichte steken bij mijn anus. En ik ging gelijk doemdenken. Daarna begonnen vrij snel de andere klachten. Wordt nu ook elke ochtend misselijk wakker. Ben gewoon zo angstig dat de artsen iets over het hoofd zien. Kan die gedachte niet loslaten. Je leest vaak dat loze aandrang darmkanker kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

Obstipatie kan behoorlijk pijnlijk zijn. en ja, door angst/spanningen kun je zelf ook klachten oproepen cq veroorzaken

Reageren
    S

Ik heb vandaag 3x ontlasting gehad. Eerste keer wat keutels en 2 en 3de keer wat zat zachter. Echter wel allemaal kleine beetjes. Is dat ook normaal met obstipatie? Ik blijf wel het gevoel houden dat er nog meer zit.

Oja nog een vraagje John. De arts heeft van binnen gevoeld. Kan ik er dan van uit gaan dat het goed zit? Want ze kan toch niet zo ver naar binnen voelen bij de endeldarm?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is dus typisch voor obstipatie

Reageren
    S

En die andere vraag John? Heb je daar een antwoord op?

Reageren
    John (moderator)

Kanker kun je niet vaststellen met een rectaal onderzoek. Wel voelen of er bijvoorbeeld inwendige aambeien zouden zitten

Reageren
    S

Mijn ontlasting is wel zachter maar nog steeds beetjes en wat slijm. Is dit ook normaal? Ik blijf die aandrang houden.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. Drink je inmiddels wel 1,5 – 2 liter 3 water per dag?

Reageren
    S

Ik probeer van wel. Drink geen frisdrank meer
    Zoveel mogelijk water. Heb dat in het verleden nooit gedaan dus zit nog niet op 2 a 3 liter.

Heb je trouwens met darmkanker of endeldarmkanker altijd bliedverlies? Is dat vaak de eerste teken ervan?

Reageren
    John (moderator)

En fruit eten?
    Nee. Er is niet doorgaans geen zichtbaar bloedverlies

Reageren
    S

Ja ik eet wel fruit. Probeer 2x per dag iets te nemen.

Dar drukgevoel dat ik ervaar vind ik gewoon heel eng. Omdat je dat bak leest als symptoom bij darmkanker of endeldarmkanker.

Het is zo’n naar gevoel.

Moet ik mij zorgen gaan maken?

Reageren
    John (moderator)

Je hebt obstipatie…daar komen de klachten vandaan. Als je er zo bezorgd over bent, moet je ermee naar de huisarts gaan

Reageren
    S

Is het dan ook normaal dat het ook pijn doet van binnen. Een heel naar zeurend gevoel.

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat is dan normaal

Reageren
Reageer op: Angst voor kanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.