Zoeken Vraag het forum

Angst voor darmkanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo Allemaal,

Ik loop nu een klein half jaar rond met pijn in wat ik denk mijn darmen.
    Ik ben meerdere malen bij de dokter geweest, deze heeft een echo laten maken van mijn buik en mijn bloed laten onderzoeken (buisje of 4), allebei de uitslagen waren prima. Verder kan mijn dokter niets voor me doen. Buiten de merkbare pijn (die zich altijd op dezelfde plek bevindt en als drukkend omschreven kan worden) ben ik ook echt doodmoe maar verder voel ik me eigenlijk wel heel goed, geen problemen met de ontlasting of eten ofzo!

Als ik de symptomen ga googlen (wat ook niet heel slim is, maar de wanhoop neemt af en toe de controle over) kom ik echter telkens uit bij darmkanker. De vraag die ik heb is heel simpel; is de constante pijn een symptoom dat past bij darmkanker (op internet wordt wel gesproken over ‘buikpijn’ maar dat is nogal een breed begrip) of ben ik mezelf nu te gek aan het maken? Als er op de echo niets te zien was kan ik deze angst dan doorstrepen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je zelf inderdaad gek aan het maken bent. Je zou toch echt nog andere klachten moeten hebben. Daarnaast zou dat op een echo wel te zien zijn geweest en zou je ook problemen met de ontlasting hebben.
    Je zou PDS kunnen hebben.

Reageren
Reageer op: Angst voor darmkanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.