Zoeken Vraag het forum

Angst voor kanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S

In december vorig jaar werd ik wakker met een trekkend gevoel onderin mijn buik links. Dit was erg pijnlijk. Ik ben weer in slaap gevallen en de pijn was weg alleen merkte ik dat als ik drukte op de plek dat het heel erg pijn deed. De arts zei dat het mij darm was. Na een week of 2 was dit gevoel weer weg.

Uiteindelijk kwam dit weer terug. Ik heb toen een echo gehad van mijn buik. Alles zag er goed uit. Wel zagen ze galstenen. Verder niets aan de darmen, nieren blaas etc. Inmiddels heb ik ook 2 blaasontstekingen gehad.

Nu ben ik weer bij de huisarts geweest omdat ik weer pijnen kreeg. Vorige week werd ik wakker met buikpijn. Moest gelijk naar het toilet. Ontlasting was wat dun. Onderweg naar mijn werk moest ik ook haasten want ik had hoge nood. Nog steeds geen vaste ontlasting. Daarna ging het wel weer maar dec pijn bleef. De huisarts heeft me nu doorverwezen omdat naar de gynaecoloog omdat ze een verzakking vermoed.

Het vreemde is nu wel dat als ik sta of loop en behoorlijke druk aan de achterkant voel en voorkant. Achterkant ook als ik zit. Vanmorgen had ik keutels met duidelijk slijm eromheen. Ik voel nu ook regelmatig dat ik naar het toilet moet maar er komt niets. Mijn kringspier voelt prikkerig aan een soms brand het.

Mijn arts gooit het op PDS. Ik heb wel vaker dat ik keutels heb met slijm en soms ook alleen slijm. Mijn buik voelde trouwens wel soepel aan. Ook geen ik bloed onderzoek gehad en dat was goed. Geen bloedarmoede.

Ik heb een angststoornis omdat ik vorig jaar borstkanker heb gehad. Ik krijg daar nu hulp bij. Ik ben zelf heel erg angstig voor darmkanker of endeldarmkanker.

Ik zie met het blote oog geen bloed in mijn ontladsting.

Iemand een idee?

34 reacties
    Reageren
    S

Oja. Ik had wel een vitamine D tekort. Deze stond op 48.

Reageren
    S

Oja ook meer winderigheid en borrelende darmen.

Reageren
    Suus

Je vraagt nu of iemand hier een idee heeft, terwijl je artsen, aan de hand van onderzoek en kennis, al 3 oorzaken hebben genoemd: pds, galstenen en mogelijk een verzakking.
    Is het dan handig om op internet te gaan rondzoeken of advies te vragen?
    Want mensen kunnen hier wel nog veel meer dingen gaan opsommen, maar niemand is hier arts en niemand baseert hier iets op onderzoek.
    Dus wat je eventueel te horen krijgt, is nergens op gebaseerd,maar kan je wel veel extra stress bezorgen.

Reageren
    S

Dat weet ik suus maar hoe kunnen ze zeggen dat het pds is zonder enig onderzoek dan alleen maar even aan de buik voelen en naar aanleiding van mijn klachten.

Dat drukgevoel, alsof je naar het toilet moet is pas sinds een aantal dagen.

Verzakking is een vermoeden. Onderzoek ga ik nog krijgen. Dit omdat als ik moet plassen ook echt moet gaan, anders gaat het fout.

Reageren
    Anoniem

Ik herken jouw klachten…ik heb pds….ook heb ik gespannem bekkenbodemspieren….verzakking heb ik niet….ben recent bij de gynaecoloog geweest…en de oorzaak van de pds ,zijn mojn bekkenbodemspieren…
    Ik begrijo je angst…..maar ook jouw huisarts..weet dit…ze zal best de verzakking geconstateerd hebben….vandaar de doorverwijzing……je hebt een telaag vitamine d…..dit geeft ook klachten…dus ik zou deze gaan slikken…..hopelijk lukt het jouw,om het los te laten….want hoe meer spanning ,hoe meer fysieke klachten….hopelijk mag je snel naar de gynaecoloog…..en bespreek dit….Mocht je de angst niet los kunnen laten,bel dan even je huisarts….om te voorkomen dat de angst met jouw op de loop gaat….

Reageren
    S

Dank je wel voor je antwoord.

Het gaat nog niet echt beter. Morgen even langs de huisarts. Kwordt er een beetje moedeloos en verdrietig van.

Kan obstipatie ook voor die nare drukgevoel zorgen? Het is net of er veel veel ontlasting zit maar er komt niets.

Reageren
    Suus

Wat je beschrijft, is idd een kenmerk van obstipatie

Reageren
    S

Ik had vanmorgen wel iets van ontlasting, aantal keutels, waren niet mega hard. Bruin van kleur en er zat slijm bij, lichtbuin van kleur. Past dit ook bij opstipatie of PDS? Ook merk ik dat mijn eetlust minder is. Kan van de stress komen natuurlijk.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan bij beiden passen

Reageren
    John (moderator)

dat is dus typisch bij obstipatie

Reageren
    S

Hoe bedoel dat dat typisch is bij opstipatie?

Reageren
    John (moderator)

Omdat het typische klachten van obstipatie zijn m.a.w. de klachten passen heel goed bij obstipatie

Reageren
    S

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en ze heeft even gekeken en van binnen gevoeld. Ze voelt niets bijzonders. Geen bloed op haar vinger. Buitenkant wat wat droog. Ik heb zakjes gehad tegen de obstipatie. Maar waarom ervaar ik dan soms pijn. Pijn die van binnenuit lijkt te komen. Krijg dan weer van die nare gedachtes. Miss. Is het wel endeldarmkanker.

Reageren
    Anoniem

Je gedachten gaan met jouw op de loop….
    omdat je zoveel stress ervaart door de angst..span je onbewust allerlei spieren aan….je zit in een visuele cirkel…..ik herken jouw klachten… ik heb ook pds en obstipatie…als ik daarbij ook nog gespannen ben,ervaar ik ook pijn…(een stekende scherpe pijn..)..als je endeldarmkanker zou hebben ,had de huisarts dat kunnen voelen…..ik hoop dat je je angst los kunt laten…..dat is op het moment jouw grootste probleem,of misschien een gesprek met de praktijkondersteuner,om te leren hoe om te gaan ,met de angst.

Reageren
Reageer op: Angst voor kanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.