PDS of toch iets anders?

Goedenavond John,

Aller eerst wil ik zeggen dat ik het heel fijn vind dat je buiten kantoortijden toch met een vraag bij jou terecht kan dank hiervoor 😀

Ik heb 5 jaar geleden een coloscopie gedaan naar aanleiding van pijn en hangende darm aan de linkerzijde. Uit Deze Coloscopie kwam niets uit. Wat als gevolg dat ik PDS heb.

Nu sinds deze zomer zon 4 en half jaar later begon mijn buikpijnen weer op te spelen. Ik heb last van de volgende klachten: In het begin had ik onderbuikpijn zowel rechts als links en in het midden. Ook straalde dit uit naar mijn rug. Nu de laatste drie weken alleen maar links soms steekjes en vaak een kramperige pijn wat er dan de hele dag is. Sochtends als ik wakker wordt begint eigenlijk binnen 5 minuten alle klachten weer.

Nu heb ik ook zo nu en dan slijm met bloed bij mijn ontlasting. Dit wisselt soms met dan weer rood dan weer oranje ook weleens bruin. en soms is het er een paar dagen niet.

Ik heb vorige maand mijn ontlasting laten testen op verborgen bloed. Maar dit bleek negatief er is geen verborgen bloed in mijn ontlasting toen gevonden.

Nu de laatste week heb ik ineens de hele dag last van mijn anus dat wil zeggen dat ik een aandrang heb maar niet hoef te poepen. Dit is echt heel irritant het is er de hele dag bijna. Soms ook jeuk aan de anus en dan weer een heet gevoel Ik poep nu ook minder dan voorheen en moet vaak 2 keer per dag naar de toilet.

Vanmiddag zag ik hele kleine rode stukjes van nog geen 3 mm in mijn ontlasting zitten. Vervolgens heb ik met een handschoentje mijn ontlasting opgepakt en heb ik het ontleed. Deze rode stukjes kon ik tijdens het ontleden uitstrijken over het toiletpapiertje. Nu vraag ik me af kan dat bloed zijn ook in de ontlasting. Of is rood bloed in de ontlasting niet mogelijk.

Ik probeer ook terug te denken maar de afgelopen twee dagen heb ik helemaal niets roods gegeten op een tomaten bagel (bagels&beans) na. Hier zaten mini tomaten stukjes in.

Ook heb ik vorige week bloed laten prikken op ontstekingswaarde en deze was 7 terwijl ik 5 mocht hebben. Volgens mij is 7 niet hoog.

Door al deze klachten maak ik me best zorgen of ik toch geen darmkanker kan hebben. Ook omdat ik eigenlijk al maanden zo nu en dan slijm en of bloed bij mijn ontlasting heb.

Ik moet nog wel even erbij zeggen dat ik ook maag/slokdarm problemen heb en ik pantaprozol 40 mg 1 ker daags slikte en sinds deze week aan het afbouwen ben naar 20 mg. Deze klachten komen door mijn overgewicht. Waar ik hard mee bezig ben.

Reageren

" tomaten bagel" Dat is dus precies wat je dan ook in de ontlasting hebt gezien. De stukjes tomaat. Bloed zit er niet als stukjes in die je eruit kunt halen. Voor de rest passen de klachten bij PDS. Bloed in de ontlasting is doorgaans ook niet rood. Bovendien heb je een onderzoek gehad om occult bloed op te sporen. Dat is bloed dat in de darmen in de ontlasting terecht komt

Reageren

Hoi John dank voor het verhelderende antwoord. Waar ik gewoon ook mee zat is dat de klachten anders zijn dan pak en beet vier jaar geleden.

Nog een vraag over dat loze aandrang gevoel ik wist helemaal niet dat dit een pds klacht is. Heb jij enig idee hoelang zulke klachten kunnen aanhouden. Het is namelijk best vervelend om de hele dag hiermee bezig te moeten zijn

Reageren

De klachten in de loop der tijd idd wel wat veranderen. Ik kan je niet zeggen hoe lang klachten zullen aanhouden

Reageren

Wat ik hieruit begrijp is dat het uiteindelijk wel wegtrekt. toch?

Reageren

Dat hoop ik dan toch

Reageren

Nogmaals dank en een fijne avond

Reageren

Hoi John,

Ik heb toch nog een vraagje. Ik heb nu ook last van wit opgedroogde vlekjes in mijn boxer. Doordat ik soms over de dag het idee heb dat ik vocht tussen mijn billen heb veeg ik dit met mijn boxer af. Nu ik mijn onderbroek uit doe zie ik dat het opgedroogd is en wit uitslaat. Dit komt uit mijn Anus. Is dit slijm en hoor dit ook bij pds? Mijn loze aandrang begint nu wel minder te worden het is gelukkig niet meer de hele dag.

Reageren

Het zal vocht zijn. Maar dat kan ik zo helaas ook niet beoordelen

Reageren

Dank voor je antwoord dat snap ik dat je het niet kan beoordelen. Mocht het wel slijm zijn kan dit dan ook bij pds passen?

Reageren

Ja dat kan

Reageren

Er zit me toch nog steeds iets niet helemaal lekker.

Bij het wakker worden als ik me benen optrek in de foetushouding dan heb ik pijnlijk gevoel in mijn linker onderbuik (darm), ook als ik op mijn buik lig vaak en dit heb ik ook als ik ook als ik staand met mijn bovenlichaam draai en ook als in in elkaar zit op de bank. Dit is een constante pijn. Als ik dan opsta en loop zakt het vaak langzaam weg.

Dit is iets wat ik ook al een paar weken heb.

Reageren

En wat ik ook merk is dat bij bewegingen ik eigenlijk alleen maar last heb van mijn darm links, zoals op de bank als ik een beetje in elkaar zit. Ook als ik mijn buik aanspan trek heb ik last van mijn linker darm. Hetzelfde bemerk ik de laatste dagen als ik auto rijd. Is dit wel pds vraag ik me nu toch wel af

Reageren

Ook als veel heb gedronken en als ik dan alles eruit plas krijg ik ook pijn aan mijn linkerdarm. Ik vraag me echt af of dit er allemaal bij hoort. Begin soms beetje bang te worden dat ik darmkanker kan hebben

Reageren

Lees eens alle topics hier over PDS door.

Dan hoef je niet alle vragen nog een keer te stellen die daarin al 100x beantwoord zijn......

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: PDS of toch iets anders?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe