Ik ben 42 jaar oud en heb sinds mijn 21e darmproblemen. Ik mankeer medisch niets aantoonbaars. Ik heb geen aantoonbare allergieën voor voedsel, en bloed/levertesten zijn, soms op het randje, maar altijd binnen grenzen.
Wel heb ik al 20 jaar darmklachten. Ik ben overgevoelig voor Exorfinen, suikers, kleurstoffen en zoetstoffen. Exorfinen zitten in zuivel, gluten houdende producten, Soja, diverse groenten en bijvoorbeeld paddenstoelen. Ook alcohol verdraag ik slecht.
Als ik deze eet, reageren mijn darmen vrijwel direct. Ze raken geïrriteerd en door de pijn is slapen vaak lastig. Ook verkrampen mijn spieren, beïnvloed het mijn gemoedstoestand en vraagt het veel energie.
Ik volg dus een extreem streng, gluten-, zuivel, sojavrij dieet. Als ik iets verkeerds eet, ben ik doorgaans 3 tot 5 dagen futloos, verkrampt en kom ik alleen in slaap met pijnstillers.
Ik heb daarnaast veel allergieën; Dieren, bomen, grassen, huisstofmijt.
Mijn leven is beperkt te noemen.
Ik ben in de afgelopen 20 jaar bij diverse artsen geweest en heb diverse bloedtesten gedaan. Een bodyscan in Duitsland en veel alternatieve artsen gezien. Daarnaast veel masseurs, fysiotherapeuten, psychologen, chiropractors, body stress release en diëtisten om mijn verkrampte spieren en vastzittend bindweefsel en wervels te versoepelen of tot rust te brengen. Ook ademhalingsoefeningen, koud douchen, yoga, mindfulness… ik heb het allemaal gedaan en doe sommige dingen nog steeds. Voedsel is de trigger. Daar ben ik inmiddels wel achter.
Lekke darmsyndroom is vaak genoemd (ook wel op getest). Candida en bijpassende diëten een aantal jaren gevolgd. Ik reageer ook vrij snel op iets verkeerds. Binnen enkele minuten tot een half uur.
Mijn vraag aan u.
Ik ben op zoek naar mogelijkheden, oplossingen, ideeën, behandelingen die ik nog niet ken. Wellicht dat u me kunt helpen of een kant op kunt wijzen. Wellicht klinkt een van mijn klachten bekend?
alle hulp is welkom!