Klachtenbeeld:
Boeren bij alles (drinken, eten) maar ook lege maag
Soms keelpijn
Soms kriebel achterin keel
Soms bittere smaak
Soms het gevoel dat ik heel veel speeksel weg moet slikken
Slokdarm/Maag gevoeliger voor koude en warme dranken
KNO arts heeft in de keel gekeken: Niets aan de hand.
5 weken intensief maagzuurremmers: Niet geholpen.
Helicobacter Pylori test: Zojuist de uitslag van de assistent gehoord: Nee hoor, er is geen bacterie gevonden.
Wat nu? Hoe nu verder? In principe kan ik gewoon met mijn klachten leven, ik ben alleen bang dat er door maagzuur er een slokdarm ontsteking komt. Maar aangezien de maagzuurremmer test ook niet heeft gewerkt, is het dan wel maagzuur?
Ik heb alle maagklachten al doorlopen. Bij het meeste heb je toch iets van pijn of een verstopt gevoel of eten dat terugkomt, als ik de symptomen bekijk. Geen van dat alles heb ik.
Iemand enig idee wat nog meer overmatig boeren en incidenteel keelklachten kan veroorzaken?
Heb je wellicht veel stress of spanningen?
Jazeker, maar keelpijn en boeren kunnen niet door stress ontstaan lijkt me...
^ Nee, ik ben Jesper. Ik ben niet 45! Ik ben 34. En het verhaal hierboven over calproteine is niet van mij. Maar ik slikte Famotidine. Dat is een H2 blocker
“Voor een betrouwbaar resultaat van de test dient u antibiotica vier weken, protonpompremmers (bijv. Omeprazol, Pantoprazol) twee weken en H2-receptorantagonisten (bijv. ranitidine, cimetidine) één dag voor het uitvoeren van het onderzoek te stoppen. Overleg dit altijd met uw huisarts.”
Woensdagavond had ik het voor het laatst ingenomen. Vrijdagochtend was de ontlasting er en dat heb ik voor de test ingeleverd. Dus dat is meer dan 1 dag tevoren dat ik was gestopt. Ik had dit idd ook al uitgezocht, omdat ik de huisarts niet vertrouw.
Heb even wat dingen gecorrigeerd. Blijkbaar ging er iets mis...
Maar de klachten kunnen wel degelijk door stress/spanningen en hyperventilatie worden veroorzaakt.
Ik heb even met de huisartsassistente overlegd. Ik ga eerst naar een logopedist. Stond sowieso voor volgende week een afspraak gepland. Ben benieuwd. Daarna als dat niets uithaalt terug naar de huisarts. Dan wordt het MDL verwacht ik, maar ik zie de bui al hangen, dat ook daar niets uit gaat komen. Op zich kan ik hier prima mee leven, alleen wil ik niet dat ik ineens een gaatje in mijn maag krijg of een slokdarmontsteking en al. Ik probeer dus complicaties te voorkomen.
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/