Home / Maag & darmen / Problemen met stoelgang
Beste, sinds een paar maanden heb ik last van diverse problemen bij het naar wc gaan met de grote boodschap. Als ik voor de eerste keer ‘s morgens ga is er enorm veel lucht bij. Soms zijn het wel precies geluidsknallen. Daarbij gebeurt het dan dat er soms bloed in de wc pot ligt of op het wc papier zit. Dit is helderrood en stopt daarna onmiddellijk met bloeden. Wanneer ik niet naar het wc ga heb ik echter geen last van winden laten. Heb een half jaar geleden bij een coloscopie te horen gekregen dat er een aambei vlak aan mijn anus zit, maar verder heeft men - naast 2 goedaardige poliepen die men gelijk verwijderd heeft - niks gevonden. Verder gaat de stoelgang ook nogal moeizaam. Zo moet ik bv de laatste weken soms 10/15 min druk uitoefenen voor er iets komt. Als kanttekening moet ik wel vermelden dat ik sinds een paar jaar last heb van ernstige depressieve gevoelens en daarvoor medicatie slik. Heeft dat er misschien mee te maken? Maar waar komt die wind nu opeens vandaan? En het bloed heeft waarschijnlijk te maken met de aambei die door de enorme druk openscheurt vermoed ik? Soit… in elk geval dank bij voorbaat om mijn vragen te beoordelen. Mvg, Gigi.
Ps. Mijn huisdokter stelt de diagnose van prikkelbaar darmsyndroom, maar ik heb nooit buikpijn of krampen terwijl dat een hoofdsymptoom lijkt… dus kan dat?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!