Calprotectine Waarde op 6

Hallo John als eerst wil ik
    Je bedanken voor je hulp naar alle mensen toe.
    Ik ben 34 en heb al 3 weken last van mijn darmen de huisarts heeft een Calprotectine test gedaan en de uitalag is 6 ug/g dus lager dan 50. Houd dit ook in dat er dus ook geen bloed is gevonden in de ontlasting ? Zelf heb ik nooit bloed gezien wel slijm. Maar ik las dat niet alles bloed te zien was tenminste dat wij dat niet kunne zien maar het lab wel.mijn huisarts zei prikkelbare darm syndroom. Houd die waarde in dat er geen bloed is gevonden in mijn ontlasting ? Als er bloed was gevonden zou de waarde hoger zijjn denk ik ? Ik zou dit aan mijn huisarts moeten stellen maar heb nu te vaak gebeld
    Door angst dus ik doe het via hier.

Bedankt.

Reageren

Als er bloed gevonden zou zijn, dat was dat ook gemeld door het LAB aan de huisarts. Dat staat namelijk los van de calprotectine. Als er dus geen melding van is gemaakt, dan was het ook niet aanwezig

Reageren

Kan het ook zo zijn dat ik nu deze uitslag heb gekregen en dat ze later de uitslag van het bloed gaan doorgeven ? Of is het onlogish om beide apart door te geven ? Mijn huisarts heeft namelijk zover ik me herinner alleen over Calprotectine gehad toen ik op gesprek ging en voor bloed testen in ontlasting moet je toch 3 buizen met ontlasting inleveren ? Ik had er maar 1 ingeleverd.

bedankt.

Reageren

Dat zou zeer onlogisch zijn. Dat komt namelijk in hetzelfde verslag te staan. Hoe kom je op 3 buizen ontlasting?

Reageren

Ja want toen ik maandag belde voor de uitslag zeiden ze dat ze de uitslag woensdag of donderdag binnen zouden krijgen omdat het ziekenhuis die opmerking had gezet, en vandaag toen ik belde voor iets anders kreeg ik op eens te horen dat de uitslag binnen was en dat was  6. Dus ik vroeg me af krijg ik nou woensdag of donderdag een andere uitslag binnen ? Omdat ze mischien onderzoeken naar bloed of zo ? Maar u zegd dat dat gelijk erbij zou moeten staan. Ik las op een aantal sites dat je voor  occult bloed onderzoek minimaal 3 buize ontlasting moet inlevere voor meer duidelijkheid. Ik heb een beetje angst voor dit soort dinge vandaar dat ik het vroeg niet dat ik na 2 dage hoor - er is bloed gevonden in uw ontlasting -

Reageren

De uitslag was er dus gewoon eerder. en 1 buisje is echt wel genoeg.

Reageren

Dat 26 oktober wat erbij staat is de datum dat ik het ingeleverd had. Nou ja hope dat ik niet over 2 dage plotseling iets hoor over bloed. Ik vertrouw op uw woord

Reageren

je krijgt niet nog een uitslag hoor. Je hebt de uitslag al gehad

Reageren

Bedankt voor uw snelle reacties echt top. Ik snap dan niet waarom ik op maandag hoor dat het ziekenhuis zegd uitslag woensdag of donderdag en dat ik het op eens dinsdag krijg dat laat me doordenken.  Er staat Calprotectine feces dat is eenn gewone onstekingswaarden test toch ? Was mijn laatste vraag verder stoor ik niet meer groetjws

Reageren

Het zal een eerste inschatting van de assistente of de huisarts geweest zijn wanneer zij de uitslag terug verwachten. Het ziekenhuis lab was dus blijkbaar iets sneller dan gedacht. Dat kan komen omdat ze tegenwoordig ook in de weekenden gewoon vol doorwerken.
    Het is idd een test op ontstekingswaarden

Reageren

beste John nog een vraagje, ik was naar de huisarts omdat ik dus 3 dagen achter elkaar elke keer een gevoel kreeg dat ik veel moest poepen maar uiteindelijk alleen slijm eruit kwam. Daarom hebben ze dus naar de waarde gekeke van de ontlasting en die was dus goed dokter zei  prikekbare darm syndroom. Nu heb ik het weer al 2 dagen lang gevoel dat ik heel nodig moet poepen ren ik naar de wc alsof ik diaree heb en tijdens het het poepen laat ik een hele grote scheet er komt slijm uit en platte kleine stukjes poep niet veel. Hoort dit bij prikelbare darm syndroom ? Ik maak me zorgen. Kunnen dit geirriteerde darmen zijn ? Kan dit tijdelijk zijn ?

Reageren

Het kan door PDS zijn maar ook obstipatie

Reageren

Mijn ontlasting is er wel elke dag alleen wel moeizaam en moeilijk moet wel perse en moeite doen ervoor het gaat niet soepel en makkelijk,.. is dat ook een soort obsipatie ?

Reageren
    • Gaat obsipatie vanzelf over  ?
    Reageren

Dus 1 week lang slijm uit anus is niet gelijk een rede om paniekerig te worden ? Mijn onstekingswaarde ligt ook onder de 50. Ik denk steeds aan een tumor die mijn ontlasting tegenhoud waarom weet ik niet googelen maakt je gek.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Calprotectine Waarde op 6

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe