- H2 augustus 2021 om 17:13
Hi,
Sinds mijn zwangerschap heb ik maagzuur dat niet overgaat. Nu heb ik pds en weet ik dat als ik opbsipatie heb ik ook meer last heb van maagzuur.
mijn huisarts heeft via bloedonderzoek ook al gekeken na Helicobacter Pylori bacterie. Deze was negatief. Maar is deze wel betrouwbaar?
Ik heb er niet dagelijks en constant last van. Mijn MDL denkt toch richting een middenrifbreuk. Hij gaf aan dat ik het het beste nog even aan kon kijken en niet teveel moest eten etc.
Verder heb ik geen maagpijn, het is alleen vervelend als het zuur begint te borrelen… dit komt dan wat omhoog en dan heb ik een branderig gevoel op mijn borstbeen.
62 reactiesReagerenDennis2 augustus 2021 om 18:41H2 augustus 2021 om 19:16mijn huisarts heeft via bloedonderzoek ook al gekeken na Helicobacter Pylori bacterie. Deze was negatief. Maar is deze wel betrouwbaar?
ReagerenDennis2 augustus 2021 om 20:21Is bij mij via ontlasting gedaan.
en onlangs een gastroscopie waaruit een middenrifbreuk en erosie door reflux bleek. Dan weet je het zeker maar dan heb je feitelijk nog gewn oplossing 🙁
ReagerenH2 augustus 2021 om 20:38Oh jeetje zeg! Welke klachten heb jij?
ReagerenH2 augustus 2021 om 20:39Wat betekend erosie?
ReagerenDennis2 augustus 2021 om 20:42Erosie, schade zeg naar. Op zich lopen heel veel mensen met zo’n middenrifbreuk hoor. Klachten: zuur, soms misselijk, vol gevoel en veel boeren.
ReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2021 om 20:46Doorgaans wordt dat met een ontlastingsonderzoek of een ademtest gedaan
ReagerenH2 augustus 2021 om 20:53Dus het bloedonderzoek was niet betrouwbaar John?
ReagerenH2 augustus 2021 om 20:56Dennis, klopt! Ik heb voornamelijk maagzuur en boeren… zo irritant
heb je iers van medicatie gekregen?
ReagerenH2 augustus 2021 om 21:26Ik denk dat je op de verkeerde topic hebt gereageerd john… het gaat hier niet om herpes
ReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2021 om 21:45Excuus. Inderdaad verkeerd.
Betrouwbaar zijn dus een ontlastingsonderzoek of een ademtest. En voor het ontlastingsonderzoek geldt, dat je dan 14 dagen vooraf geen maagbeschermers mag gebruiken
ReagerenH2 augustus 2021 om 22:03Oke dankje, ik ga terug na de huisarts hiervoor.
nog een vraagje ik heb spierwitte afscheiding sinds me zwangerschap. Alleen lees ik nu dat het doorzichtig hoort te zijn: klopt dat?
ReagerenH2 augustus 2021 om 22:04Het stinkt verder niet
ReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2021 om 22:06Afscheiding kan toch echt wel verschillend zijn.
Reageren