Zoeken Vraag het forum

Maagzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik heb Gastroparese en een vertraagde slokdarmmotiliteit. Mijn voornaamste klachten zijn extreme misselijkheid, geen eetlust en maagzuur. Ik maak mij de laatste tijd vooral druk om mijn maagzuur.
    Ik heb eigenlijk de hele dag door een brandende slokdarm en zo gauw ik iets eet komt de reflux (zuur) omhoog in mijn mond. Dat laatste is voor mij een bevestiging dat het constante branden ook zuur is en niet een andere rare klacht van mijn hart. Ook steekt mijn slokdarm soms, het lijkt dan net een hartklacht maar ik weet dat het mijn slokdarm is. Krijg ik niet als ik zo doorga hier slokdarmproblemen van (nog bovenop de motiliteitsstoornis/vorm van achalasie? Een familielid kreeg door constante maagzuurreflux een Barrett slokdarm. Ik kan ook niet de hele dag door Rennies gaan innemen (al werken ze wel), en een protonpompremmer als Omeprazol of Pantoprazol is dan weer niet goed voor mijn Gastroparese en vanuit andere redenen wil ik die niet meer gebruiken (heb het een jaar of zo gebruikt, ben half jaar geleden gestopt)..
    Iemand tips en kan dit voor ergere klachten van de slokdarm zorgen?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je voortdurend reflux hebt, kan dat op den duur wel je slokdarm beschadigen.
    Ik zou hier toch mee naar de MDL arts gaan.

Reageren
    Anoniem

Neem Sulcralfaat. Beschermd je slokdarm met een soortbeschermlaagje.

Reageren
Reageer op: Maagzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.