Zoeken Vraag het forum

Diarree zonder ziek te zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • SpetterP

Geachte dames en/of heren,

Ik ben een gezonde 30-jarige man. Mijn voeding wisselt zich dagelijks af en ik eet volgens voedingsschema’s met de juiste macro’s en micronutriënten (fanatiek sporter). Al het eten wat ik de afgelopen dagen heb geconsumeerd is niet nieuw voor mijn darmen. Dus ik zou niet verwachten dat mijn darmen nu opeens moeite hebben met het verwerken van bepaalde voeding.

Nu heb ik normaal gesproken rond 10:00 in de ochtend en nog eens rond 22:00 mijn toiletmomentjes (plassen buiten beschouwing gelaten). Gisteren begon de dag volgens schema, alleen merkte ik rond 13:00 dat ik het gevoel had alsof ik niet volledig ontlast was. Dit bleek te kloppen aangezien ik, zonder andere klachten, opeens diarree had.

Ik ben niet ziek, geen verhoogde temperatuur, geen buikklachten. Dus ik had gehoopt dat het vandaag wel weer voorbij zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ook vandaag begon mijn dag met diarree.

Ik drink niet, rook niet, en neem geen pillen/vitamines/medicijnen.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.

3 reacties
    Reageren
    SpetterP

En een nog belangrijkere vraag, aangezien ik dagelijks naar werk ga: Moet ik maatregelen nemen (niet naar werk komen, bijvoorbeeld) zolang dit voort duurt? Gezien de ‘crisis’ waar we ons in bevinden momenteel wil ik niet verantwoordelijk zijn voor ziekte bij anderen.

Reageren
    John (moderator)

Misschien toch een virusje. De buikgriep heerst

Reageren
    John (moderator)

Blijf even een paar dagen thuis

Reageren
Reageer op: Diarree zonder ziek te zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.