- Dd4 februari 2018 om 11:23
Donderdagavond at ik aardappelen met spinazie a la crème. Ongeveer 2,5 later moest ik naar de wc, dunne ontlasting.
Vrijdagochtend na een bruine boterham moest ik weer naar de wc, 2x dunne ontlasting.
Vrijdagavond een uur na het eten van een maaltijdsalade met brie begon de ellende.
Heel de avond en nacht in de weer geweest. Er kwam echt water uit.Zaterdag niks aan de hand. Tot vanochtend vroeg weer diarree, alleen dit keer niet mee zo waterig maar je zag echt weer bruine ontlasting er tussen zitten. Gisteren gebakken aardappeltjes op.
Ben verder niet misselijk, geen koorts. Heb wel voor een donderdag het gevoel gehad dat ik verstopt zat.
Ik eet ook gewoon allesIs dit gewone diarree en is het goed dat er nu weer bruine ontlasting (wel heel dun) komt?
Of is het iets van overloopdiarree?
Kan daar weinig over vinden dus geen idee hoe ik me dat moet voorstellen.Verder doet mijn rug al een paar dagen zeer, zeurderig gevoel net boven m’n stuitje, maar weet niet of dat er mee te maken heeft.
Hoe lang kan dit duren? En moet ik morgen een afspraak maken bij de dokter?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2018 om 11:26Het zou overloop diarree kunnen zijn, maar dan zou je ook andere buikklachten moeten hebben. Probeer vet eten wel even te vermijden. Kijk nog even 2 dagen hoe het gaat. Als je dan nog klachten hebt, ga dan naar de huisarts.
ReagerenCatootje4 februari 2018 om 15:45Misschien eens kijken naar je voedingspatroon. Spinazie bevat biogene aminen en exorfinen. Kan er zelf ook niet tegen. Brie bevat, net als alle kaas, ook veel biogene aminen als histamine en tyramine, wat ook klachten kan geven. Hoe ouder de kaas hoe erger en Franse kaasjes zijn wat dat betreft helemaal heftig.
Reageren
Beter dingen proberen als bruine rijst, gekookte of rauwe groente, stukje witte vis en verder geen poespas als sausjes en heftige kruiden en ook geen kant en klare producten. EEn maaltijdsalade kan je beter zelf maken.
Daarnaast kunnen misschien wat vitaminen, mineralen en vetzuren je lichaam wat helpen ondersteunen. Bij dunne ontlasting of juist obstipatie kunnen er tekorten zijn.
Eventueel medicijngebruik, inclusief pilgebruik (weet niet of je man of vrouw bent) kan ook ontregelend werken.Dd4 februari 2018 om 18:24Heb tot op heden nog geen ontlasting gehad. Eet gewoon en drink veel water.
M’n buik is wel weer aan het rommelen en ik moet veel windjes laten.
Ik slik de pil, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.Wat voor klachten moet ik hebben als ik overloopdiarree heb???
Ik heb nu wel last van aambeien,zou het kunnen dat deze op dit moment voor een verstopping zorgen?
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2018 om 18:31Water dunne diarree, opgeblazen gevoel darmkrampen
Reageren