Zoeken Vraag het forum

Darmklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M

Hallo

Ik ben al best lang aan het hakkelen met m’n stoelgang. Ik heb al sinds vorig jaar eigenlijk al ontlasting die er in een soort driehoek vorm uitkomt. Niet perse dun maar ook niet dik. En regelmatig verstopt, maar ik ging er van uit dat dat te maken had met het feit dat ik niet goed at en weinig bewoog.
    Sinds 2 weken heb ik nu ook last van constante aandrang om te poepen ook als ik net ben geweest, maar dan wil er niks uit komen. Als het dan wel lukt is het steeds een kleine keutel. Dus dan poep ik wel is 5/6 keer per dag. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik nu door de “lockdown” eigenlijk amper beweeg?
    Ik heb een paar weken terug 1x ontlasting gehad waarvan ik echt twijfelde of het nou zwart was ja of nee. (Ik had de huisarts niet gebeld omdat ik hypochondrisch ben en niet goed kan inschatten wanneer ik me iets verbeeld of erger maak dan het is). Ik heb af en toe buikpijn en kramp.
    Ik wilde de huisarts vandaag bellen maar het is natuurlijk koningsdag dus ze zijn dicht. Ik ga morgen bellen.
    Ik schrijf dit nu even om het toch alvast even kwijt te kunnen, omdat ik er even heel veel stress van heb. Moet ik me veel zorgen maken?

2 reacties
    Reageren
    M

Moet er misschien ook even bijzeggen dat ik altijd vrij gespannen ben. Ik adem nooit vanuit m’n buik en moet er echt op letten om m’n kringspier te ontspannen, die knijp ik onbewust eigenlijk altijd aan

Reageren
    John (moderator)

Ga eens wat meer bewegen en zorg voor vezelrijke voeding en drink minimaal 1,5 liter water per dag

Reageren
Reageer op: Darmklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.