Afvallen en buikpijn

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw, 20 jaar. Ik heb al langer last van buikpijn, maar het is niet hevig. Het belast mij niet in mijn dagelijkse dingen. Daarnaast heb ik wel het idee dat ik minder snel aan kom dan eerst. Sinds maandag let ik op mijn eten, maar ik ben in 2 dagen 1 kilo afgevallen. Dit lijkt mij niet echt normaal. Verder heb ik geen klachten, maar toch maak ik me zorgen. Ik heb soms last van bloed bij het afvegen, dit is altijd helderrood. Lijkt mij iets van een aambei, want dit is echt alleen bij harde poep. Wat denken jullie van dit allemaal?

Groetjes

Reageren

Je eet een beetje gezond en drinkt ook voldoende? (1,5 liter water per dag)

Reageren

Zal even een kort overzicht geven van mijn dag:

’s ochtends 2 crackers met Heinz en een beker melk

10:00 fruit

12:00 3 boterhammen en cup a soup

15:00 fruit of kleine peperkoek

17:00 avond eten (gevarieerd)

tussendoor drink ik veel thee

Reageren

's ochtend zou je meer moeten eten. Eet dan de boterhammen en 's middags de crackers en fruit. Drink wat meer water ipv thee..
    Welke thee drink je? Zwarte thee of groene thee?

Reageren

Ik drink altijd rooibos thee en soms gewone thee. Hoezo moet ik sochtends de boterhammen eten ipv smiddags? Wat heeft daar mee te maken?

Reageren

Daarnaast drink ik ook best veel cola zero ..

Reageren

Omdat je in de ochtend en de voormiddag de meeste calorieën nodig hebt. Een goed ontbijt is dan belangrijk

Reageren

Cola ( ook al is het zero) is niet goed als je er veel van drinkt. Het bevat zoetstoffen die vaak nog slechter zijn dan suiker

Reageren

Maar waar komt die 1 kilo in 2 dagen afvallen dan vandaan? Zou dat ook te maken kunnen hebben met de cola?

Reageren

Als je veel plast omdat je veel thee drinkt, zou dat een rol kunnen spelen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Afvallen en buikpijn

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe