Zoeken Vraag het forum

Jarenlang last van darmen gepaard met diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tim

@Catootje, Ik eet inderdaad al rustig, als ik te snel eet krijg ik ook al snel last. Oplosbare vezels heb ik al erg vaak geprobeerd, echter heeft het bij mij helaas geen effect.

Ik heb een paar keer geprobeerd een groene smoothie te nemen, maar snel daarna kreeg ik al last. Toen dacht ik dat het wellicht aan de vezels kan liggen en stapte ik over naar wit brood, maar helaas ook geen gewenst effect. Het enige verschil wat ik merkte was toen ik glutenvrij brood ging nemen. Toen was de ontlasting als ietsjes beter. Echter ben ik getest op gluten, maar niks gevonden. Zou hier iets mee te maken kunnen hebben?

Tim

@John,

Ik weet dus dat ik na sinaasappelsap te hebben gedronken, dat ik even later last krijg.

Echter kan het ook met gluten te maken hebben, toen ik namelijk glutenvrij brood ging eten ging het al iets beter. Zou er een verband tussen sinaasappelsap en iets met gluten te maken kunnen hebben wellicht?

Reageren
    John (moderator)

Als het vers sinaasappelsap is niet

Reageren
    Tim

Nee het is sap uit pak!

Reageren
    John (moderator)

Dan kijk eens even op de verpakking.. ( ook heel veel suikers)

Reageren
    Tim

Hoi John,

Ik heb nu sinds afgelopen maandag alleen maar bruin bood gegeten en water gedronken (in de avond alleen groenten), om zo te kijken of ik tegen suikers of koolhydraten kan. Echter heb ik nu weer last. Betekent dat dat het niet werkt of zit daar een bepaalde tijdsduur overheen?

Reageren
    Tim

Overigens heb ik gisteren wel rode kool gegeten, en ik las dat daar veel suikers in zaten. Vandaag heb ik namelijk enorme diarree.

Reageren
    John (moderator)

Niet zo raar met rode kool….

Reageren
    Tim

Wat raadt u nog meer aan om te vermijden qua hoeveelheden suikers?

Reageren
    John (moderator)

Bij rode kool zijn het niet de suikers, maar kool drijft en veroorzaakt gasvorming.

Reageren
    Tim

Ik las ook dat er enorm veel suikers in zitten. Zou dat geen oorzaak zijn?

Reageren
    John (moderator)

Beiden zijn mogelijk

Reageren
Reageer op: Jarenlang last van darmen gepaard met diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.