- Tim11 november 2019 om 10:03
@Catootje, Ik eet inderdaad al rustig, als ik te snel eet krijg ik ook al snel last. Oplosbare vezels heb ik al erg vaak geprobeerd, echter heeft het bij mij helaas geen effect.
Ik heb een paar keer geprobeerd een groene smoothie te nemen, maar snel daarna kreeg ik al last. Toen dacht ik dat het wellicht aan de vezels kan liggen en stapte ik over naar wit brood, maar helaas ook geen gewenst effect. Het enige verschil wat ik merkte was toen ik glutenvrij brood ging nemen. Toen was de ontlasting als ietsjes beter. Echter ben ik getest op gluten, maar niks gevonden. Zou hier iets mee te maken kunnen hebben?
Tim11 november 2019 om 15:21@John,
Ik weet dus dat ik na sinaasappelsap te hebben gedronken, dat ik even later last krijg.
Echter kan het ook met gluten te maken hebben, toen ik namelijk glutenvrij brood ging eten ging het al iets beter. Zou er een verband tussen sinaasappelsap en iets met gluten te maken kunnen hebben wellicht?
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2019 om 17:48Als het vers sinaasappelsap is niet
ReagerenTim11 november 2019 om 18:58Nee het is sap uit pak!
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2019 om 19:01Dan kijk eens even op de verpakking.. ( ook heel veel suikers)
ReagerenTim14 november 2019 om 14:14Hoi John,
Ik heb nu sinds afgelopen maandag alleen maar bruin bood gegeten en water gedronken (in de avond alleen groenten), om zo te kijken of ik tegen suikers of koolhydraten kan. Echter heb ik nu weer last. Betekent dat dat het niet werkt of zit daar een bepaalde tijdsduur overheen?
ReagerenTim14 november 2019 om 15:54Overigens heb ik gisteren wel rode kool gegeten, en ik las dat daar veel suikers in zaten. Vandaag heb ik namelijk enorme diarree.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2019 om 17:03Niet zo raar met rode kool….
ReagerenTim14 november 2019 om 17:22Wat raadt u nog meer aan om te vermijden qua hoeveelheden suikers?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2019 om 17:23Bij rode kool zijn het niet de suikers, maar kool drijft en veroorzaakt gasvorming.
ReagerenTim14 november 2019 om 17:47Ik las ook dat er enorm veel suikers in zitten. Zou dat geen oorzaak zijn?
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2019 om 19:39Beiden zijn mogelijk
Reageren