Zoeken Vraag het forum

Al jaren darmklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nick021

Hallo,

Een aantal jaar geleden begonnen de darmklachten; vaak dunne ontlasting en soms wel 5x per dag naar de toilet terwijl ik andere dagen niet hoef. Deze klachten zijn in de loop van de jaren eigenlijk alleen maar erger geworden, of eigenlijk anders. Mijn ontlasting is altijd ‘brokkelig’ en is altijd lichtbruin. Soms heb ik een ‘normale drol’ en deze is dan vaak voor een deel donkerbruin en hard en voor een ander deel lichtbruin en zacht, heel apart. Ook heb ik vaak last van mijn linkerzij iets boven de heup.

Vandaag was het wel heel erg, vandaar dat ik dit bericht plaats. Ik had al 2 dagen last van redelijke ontstopping, maar ging wel af en toe naar de toilet en dan kwam er een klein beetje ontlasting uit. Zojuist at ik een broodje haring en voelde ik mijn darmen na 15 minuten actief worden. Ik ging naar de wc en toen kwam er eerst een ‘normale drol’ uit en vervolgens vrij dikke diarree. Nu heb ik weer erg veel last van mijn linkerzij.

Ik heb al meerdere testen gedaan in het ziekenhuis. Een echo van maag/darmen, bloedonderzoek + bloed lactose onderzoek en meerdere ontlastingonderzoeken. Alle uitslagen waren positief en er was niks gevonden, geen ziekte van crohn en geen lactoseintolerantie. Ook was er niks geks gevonden met de echo.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben ten einde raad en mijn leven lijd hier ernstig onder.

Bedankt

11 reacties
    Reageren
    Nick021

Ik ben trouwens 23 jaar en buiten het syndroom van tietze kerngezond.

Reageren
    Nick021

Hierbij een foto van de ontlasting.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je het dan toch meer bij je voeding moet zoeken…. een broodje haring kan wel bij meer mensen voor wat problemen zorgen  dat is niet zo raar….Je zou eens naar een voedingsdeskundige/diëtiste kunnen gaan om daar eens goed naar te kijken

Reageren
    Nick021

Bedankt voor je bericht. Zo’n broodje haring is een zeldzaamheid voor mij. Ik krijg ook last als ik bijvoorbeeld courgette met kip eet, wat toch heel vreemd lijkt.

Reageren
    John (moderator)

Ik weet niet of dat nou zo vreemd is hoor….

Reageren
    Nick021

Het is dus normaal dat ik dagen lang niet naar de toilet kan en vervolgens een andere dag meerdere malen moet? Lijkt me geen normaal ontlastingspatroon.

Daarnaast ziet mijn ontlasting er ook niet uit als ‘normale ontlasting’. Dit komt dus allemaal door verkeerde voeding zegt u? Terwijl ik toch echt een vele malen gezonder dieet volg dan een gemiddelde Nederlander.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb niet gezegd, dat het perse “verkeerde” voeding is, maar wel dat het goed is om er toch eens naar te laten kijken

Reageren
    Nick021

Vandaag een coloscopie gehad. Dokter heeft niks gezien buiten een paar oude ontstekingen. Ze hebben een aantal monsters genomen die naar het lab worden gestuurd.

Kan ik hiermee ook spastische darm en PDS uitsluiten? Of is dit niet te zien tijdens het darmonderzoek?

Reageren
    John (moderator)

dat is niet te zien

Reageren
    De zelfde klachten

Wat jij beschrijft heb ik al 1 jaar last van en heb volgende week ook een onderzoek met camera in de darmen,hoe is het verder met je gegaan nu naar al deze tijd ?

Reageren
    Daan

Heb je hier al meer over gehoord?
    Ik heb precies dezelfde klachten.

Reageren
Reageer op: Al jaren darmklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.