- Nick02110 juli 2018 om 18:52
Hallo,
Een aantal jaar geleden begonnen de darmklachten; vaak dunne ontlasting en soms wel 5x per dag naar de toilet terwijl ik andere dagen niet hoef. Deze klachten zijn in de loop van de jaren eigenlijk alleen maar erger geworden, of eigenlijk anders. Mijn ontlasting is altijd ‘brokkelig’ en is altijd lichtbruin. Soms heb ik een ‘normale drol’ en deze is dan vaak voor een deel donkerbruin en hard en voor een ander deel lichtbruin en zacht, heel apart. Ook heb ik vaak last van mijn linkerzij iets boven de heup.
Vandaag was het wel heel erg, vandaar dat ik dit bericht plaats. Ik had al 2 dagen last van redelijke ontstopping, maar ging wel af en toe naar de toilet en dan kwam er een klein beetje ontlasting uit. Zojuist at ik een broodje haring en voelde ik mijn darmen na 15 minuten actief worden. Ik ging naar de wc en toen kwam er eerst een ‘normale drol’ uit en vervolgens vrij dikke diarree. Nu heb ik weer erg veel last van mijn linkerzij.
Ik heb al meerdere testen gedaan in het ziekenhuis. Een echo van maag/darmen, bloedonderzoek + bloed lactose onderzoek en meerdere ontlastingonderzoeken. Alle uitslagen waren positief en er was niks gevonden, geen ziekte van crohn en geen lactoseintolerantie. Ook was er niks geks gevonden met de echo.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben ten einde raad en mijn leven lijd hier ernstig onder.
Bedankt
11 reactiesReagerenNick02110 juli 2018 om 18:54Ik ben trouwens 23 jaar en buiten het syndroom van tietze kerngezond.
ReagerenNick02111 juli 2018 om 11:48John (moderator)
11 juli 2018 om 12:50Ik denk dat je het dan toch meer bij je voeding moet zoeken…. een broodje haring kan wel bij meer mensen voor wat problemen zorgen dat is niet zo raar….Je zou eens naar een voedingsdeskundige/diëtiste kunnen gaan om daar eens goed naar te kijken
ReagerenNick02111 juli 2018 om 21:11Bedankt voor je bericht. Zo’n broodje haring is een zeldzaamheid voor mij. Ik krijg ook last als ik bijvoorbeeld courgette met kip eet, wat toch heel vreemd lijkt.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 21:34Ik weet niet of dat nou zo vreemd is hoor….
ReagerenNick02118 juli 2018 om 16:35Het is dus normaal dat ik dagen lang niet naar de toilet kan en vervolgens een andere dag meerdere malen moet? Lijkt me geen normaal ontlastingspatroon.
Daarnaast ziet mijn ontlasting er ook niet uit als ‘normale ontlasting’. Dit komt dus allemaal door verkeerde voeding zegt u? Terwijl ik toch echt een vele malen gezonder dieet volg dan een gemiddelde Nederlander.
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2018 om 02:33Ik heb niet gezegd, dat het perse “verkeerde” voeding is, maar wel dat het goed is om er toch eens naar te laten kijken
ReagerenNick02119 juli 2018 om 11:39Vandaag een coloscopie gehad. Dokter heeft niks gezien buiten een paar oude ontstekingen. Ze hebben een aantal monsters genomen die naar het lab worden gestuurd.
Kan ik hiermee ook spastische darm en PDS uitsluiten? Of is dit niet te zien tijdens het darmonderzoek?
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2018 om 12:22dat is niet te zien
ReagerenDe zelfde klachten25 juli 2024 om 14:40Wat jij beschrijft heb ik al 1 jaar last van en heb volgende week ook een onderzoek met camera in de darmen,hoe is het verder met je gegaan nu naar al deze tijd ?
ReagerenDaan24 augustus 2024 om 03:05Heb je hier al meer over gehoord?
Reageren
Ik heb precies dezelfde klachten.