- Frank29 april 2019 om 20:56
Beste Tandor/ John,
U herkent wellicht mijn IP adres van n ander topic. Nu helaas dit weer…
Ik heb 1,5 jaar geleden de Helicobacter bacterie gehad. Gehad denk ik omdat ik toen na maandenlange maagklachten na een positieve test en daaropvolgend de reguliere anti biotica kuur geen maagpijn meer had. Huisarts heeft geen extra test erna uitgevoerd omdat ik klachtenvrij was.
Met carnaval heel veel gedronken. Weer maagklachten en na een paar dagen was heel mijn buik opgezwollen. Zelftest gedaan met bloed. Weer positief helicobacter. Weer anti biotica. Meteen gedurende de kuur klachtenvrij. Alleen dit keer na afronden kuur. Meteen weer klachten. Maagpijn! Endoscopie gehad. (Chronische) maagontsteking. Maagzuurremmer helpt niet. Antagel nu sinds 5 dagen erbij aan het nemen maar nog niet klachtenvrij. Bij sommig voedsel zoals pasta en vis heb ik 1.5 uur na het eten tijdelijk geen klachten. De rest vd dag is vaak golvend mbt klachten. Wat ook typisch is; ik word klachtenvrij wakker.
Tandor/ John weet u raad?
mvg
Frank
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 april 2019 om 21:19Na een kuur klachtenvrij betekend niet per definitie dar de bacterie dan ook helemaal weg is. Het is een zeer hardnekkige.
Reageren
Voor nu in ieder geval: Kuur verder afmaken. Geen koolzuurhoudende dranken, geen alcohol, geen koffie, geen scherp gekruid eten, geen vet eten. Zorg voor licht verteerbaar voedsel. Eet regelmatig witte groente.Catootje30 april 2019 om 07:25Veel mensen hebben een tekort aan maagzuur, door onevenwichtige voeding, tekorten aan voedingsstoffen en stress, waardoor klachten kunnen optreden. Daar dus ook wat aan doen. Antibiotica verstoren je darmflora en zorgen voor verlies aan vitaminen en mineralen. Dat dus ook ondersteunen met probiotica en voedingssupplementen.
ReagerenA30 april 2019 om 12:35Ik heb nu al 2 dagen last van braken / gal overgeven  ik krijg niks binnen alles wat ik ruik en zie word ik misselijk .. ik heb zaterdag de map genomen zou het daar aan liggen?
mijn maag doet echt veel pijn .. ik heb geen eetlust ben al 2 kilo afgevallen. Heeft iemand hier een antwoord op?
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2019 om 20:53Ik denk niet dat het van de MAP is
Reageren