Zoeken Vraag het forum

Eten blijft steken (slokdarm?).

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stuck

Goedenavond,

Sinds enkele jaren heb ik last van eten wat in mijn slokdarm(?) blijft steken. Er zijn periodes dat ik er vrijwel geen last van heb en andere periodes weer vrij frequent. Brood is vaak de boosdoener. Als het eten vast blijft zitten geeft dat een zeer benauwend gevoel. De enige manier om dit te verhelpen is drinken en te springen. Heb in het verleden al eens maagbeschermers voorgeschreven gekregen, maar dit hielp niet. Bij mijn laatste bezoek aan de huisarts gaf ik aan hier nogsteeds last van te hebben. De huisarts gaf aan dat als het iets ernstigs was geweest (kwaadaardig gezwel?) er na al die jaren al wel weer meer van had gemerkt. En bij een inwendig onderzoek toch niets gevonden zou worden. Zijn advies was beter kauwen. Toch zou ik graag willen weten wat hier de oorzaak van kan zijn en wat ik hier tegen kan doen.

2 reacties
    Reageren
    Marjolein

Het kan achalasie zijn. Bij mij wisten ze 2 jaar lang niet wat het was. Met een drukneting (sonde)  zijn ze er uiteindelijkachter gekomen.

Je slokdarm kan dan niet meer ontspannen. Dus hij maakt niet meer van die knijp bewegingen. Daardoor blijft het eten hangen. Ik heb nu een medicijn gekregen die een klein beetje mijn slokdarm ontspannen. Helpt iets beter. Brood eet ik niet meer op harde broodjes zoals pistolet en stokbrood na.

Vraag verwijzing voor een Mdl arts

Bij vragen kan je nog bij mij terecht.

Gr Marjolein

Reageren
    John (moderator)

Vooral beter kauwen en rustiger eten. Eventueel drinken bij het eten

Reageren
Reageer op: Eten blijft steken (slokdarm?).
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.