Zoeken Vraag het forum

SOS! PDS, GLUTEN ALLERGIE OF WAT ANDERS? HELP!!!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Fay

Hoi!

Mijn naam is Fay en ik ben 19 jaar oud.

Ik heb sinds juli 2018 heel erg veel last gehad van misselijkheid, en dat mijn menstruatie uitbleef. In de eerste instantie dacht ik dat ik zwanger was. 2 weken (te laat ) daarna kwam mijn menstruatie.

Sind toen ben ik mij best ziek blijven voelen, soms ging het beter dan andere keren, maar ik voel me vaak en heel snel heel erg misselijk, maar heb niet hoeven overgeven.

Misschien handig voor informatie, ik heb iedere dag sinds mijn 16de last van hyperventilatie.

Maar goed.

Ik heb erg vaak last van verstopping, dat ik een aantal dagen geen ontlasting heb, steken rond en op mijn buik, soms ook onderrug en onderbuik. Ik heb een doof gevoel in linkerbeen ( maar dat heeft met hyperventilatie te maken denk ik) Ik heb nog ontzettend veel last van misselijkheid, en vermoeidheid, en meestal na iets eten voel ik het in mijn buik verkeerd gaan als het ware.

Nu ben ik ook heel erg bang dat er iets ernstigs aan de hand is, mijn dokter heeft naar mijn buik geluisterd en alles klonk normaal. hij zei dat het of misschien een bacterie was in mijn darmen, of PDS, en we zouden bloedonderzoek doen naar Gluten allergie, want familie leden van mij hebben dit ook.

Maar ik ben zo bang dat ik ernstig ziek ben omdat ik mij gewoon al 2 maanden niet goed voel, en iedere dag misselijk ben en steken heb in me buik / zij, het is gewoon heel eng, want hele dag spookt door mijn hoofd dat ik misschien wel heel ernstig ziek ben en ik voel me er helemaal naar door.

Herkent iemand zich misschien hierin? want ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet

Fay

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Je zult toch even de onderzoeken moeten afwachten

Reageren
    Fay

@tandor

Jaa, snap ik , maar mijn moeder zegt dat ik mij aanstel over dat ‘ernstige ziekte angst’

Maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.. Straks na de onderzoeken zeggen ze dat ik heel erg ziek ben of zoiets, en dat vind ik eng.

Reageren
    John (moderator)

Praat eens over je angsten met een psycholoog

Reageren
    Fay

@Tandor

Al gedaan! Zij zegt ook dat ik rustig moet afwachten op wat de dokters zeggen, en sinds ik al naar de huisarts ben geweest en ze zijn naar me buik gaan luisteren en zeiden dat alles okay is, en dat het of PDS, of Gluten of misschien een bacterie in mijn buik is, voor de rest deden ze niet alsof er iets heel ergs is natuurlijk

Maar doordat ik mij al 2 maanden vaak hyperventileer, iedere dag misselijk voel, en buikpijn en spierpijn heb, voelt alles zo eng en heb ik het idee dat ik na het bloedonderzoek ( waar ik nu nog een week op moet wachten) slecht nieuws ga krijgen dat er iets flink mis is met mijn gezondheid. Kanker speelt ook in mijn familie, dus dat draait de hele tijd door mijn hoofd en dat vind ik heel erg eng.

Reageren
    John (moderator)
    Catootje

Denk bij hyperventilatieklachten ook aan de rol van je voedingspatroon. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Losse koolhydraten, zoals een koekje of frisdrank zorgen voor pieken in je bloedsuikerspiegel, wat onder andere angst- en hyperventilatieklachten in de hand kan werken. Verder kan histaminerijke voeding ontregelend werken. Ook uitkijken met smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.

Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen. bloedonderzoek zegt overigens niet zo heel veel over tekorten. Was zelf duizelig en had last van hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. Om het goed uit te laten zoeken kan ik je aanraden naar een orthomoleculair therapeut te gaan. Zo iemand kan kijken naar je voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. En bij hyperventilatieklachten spelen vaak ook onzekerheid, perfectionisme enz een rol dus daar ook aan werken.

Reageren
Reageer op: SOS! PDS, GLUTEN ALLERGIE OF WAT ANDERS? HELP!!!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.