- Onzekere8 juli 2025 om 21:31
Hallo
Mijn situatie zal ik proberen goed uit te leggen. Hopelijk kunnen jullie met mij meedenken en reageren. Sinds mijn moeder nierkanker heeft gehad heb ik last van hypochondrie 4-5 jaar.
Ik heb al jaren PDS alle klachten erbij, een opgeblazen gevoel buik van bijna 7 maanden zwanger die kan ontploffen, harde buik krampen, ontlasting wisselend, er zijn dagen dat ik klachtenvrij ben maar ook dagen dat ik pds klachten heb
Nadat ik steken in mijn rechterkant buik kreeg met indrukken meer pijn deed en loslaten niet van een enkele seconden daarna trok het weg ben ik naar huisarts geweest. Na voelen en vragen zij ze dat het mijn spier was. Heb het zo aangenomen maar toch altijd twijfels gehouden. Typisch pds hoor ik als ik met een klacht heen ga. Geen reden paniek terwijl ik altijd zeg wat als er iets is en over hoofd hebben gezien en straks te laat is.. ja hypochondrie dus..
Ik probeer bij te houden wanneer ik de steken weer voel. Heeft het met pds te maken met spier of is het eierstok? Het leek erop dat ik rond ovulatie de steken voelde.. o juist toeval..
Ik heb geprobeerd ontlasting kleuren en vormen bij te houden. Tot nu toe niet echt wijs kunnen worden volgens mij niet echt iets opmerkelijk gezien. Ik val dagelijks met grammetje af en gelijk daarna kom weer grammetjes aan omdat ik dieet uitprobeer, Hoe herken ik eigenlijk bloed? Kan het ook zo zijn als ik bijv ontlasting bruinoranjerood of noem je dat koper kleur heb in geheel dus niet stukjes kleuren erin. Dan zie ik bruin misschien dan groen erbij? Het is zoals het te merken is zooo lastig om het te herkennen. Ik heb paar keer overwegen om thuistest te halen maar vertrouwde het niet je kan ook labtesten kopen. Moet ik het doen want HA zegt dat het aan mijn angst ligt en geen reden om verder te zoeken
Foto ontlasting bijgevoegd mogelijk bloed? Excuus voor dat het zo goor om het bij te voegen
Hoe pak ik het aan, gezien bovenstaande is er wel iets aan de hand dat ik zsm huisarts verder moet laten onderzoeken dwingen, is het beter om toch thuis te testen? Of zit ik in een onnodige onrust3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 juli 2025 om 21:37Er is geen bloed te bespeuren, maar je ontlasting past wel bij PDS. Misschien is het beter om iets aan je angststoornis te doen ipv je te focussen op je darmen en ontlasting
ReagerenOnzekere9 juli 2025 om 22:01John bedankt voor je reactie.
Reageren
Dat is uiteraard iets heel groots een grote drempel waar ik niet van af kom
Klachten verder uitzoeken of thuistest niet nodig?John (moderator)
9 juli 2025 om 22:07Je zou beter iets aan je angsten kunnen doen. Je klachten passen bij PDS
Reageren