- Maya8 januari 2019 om 18:56
Hallo allemaal,
Ik ben een meisje, (17)
Ik heb al sinds een jaar regelmatig buikpijn de ene keer erger dan de andere keer, dat ging samen met obstipatie. Daarvoor ging ik naar de huisarts die mij een lactose drankje gaf wat niet heel goed hielp. Ik ben dus terug gegaan aangezien de buikpijn aanhield (de buikpijn zit op meerdere plekken in de buik voornamelijk in de buurt van mijn navel) ik krijg voor de obstipatie macrogol mee, een poeder die je moet oplossen in water. Dat hielp een klein beetje maar de pijn bleef. Een soort kramp en steken tegelijk. Vaak als ik ging eten (maakt niet uit wat) werd het erger. De huisarts heeft mij toen verteld dat ik waarschijnlijk een prikkelbare darm heb. Alleen blijft de pijn regelmatig terugkomen soms zo erg dat ik echt moet liggen. Als ik naar de wc ben geweest is het vaak iets minder, het heeft er niet heel veel invloed op. Nu een week geleden ben ik heel ziek geworden eerst alleen griep, daarna krijg ik hele heftige steken in mijn buik bij mijn navel. Ik was ook erg misselijk weinig eetlust. Heel erg diarree en verhoging. Buikgriepje dacht ik, tot de steken zo erg werden ik kon niet eens meer staan (zo erg ik heb nog nooit buikpijn ervaren) ik ging naar de huisarts. Ik had een te lage bloeddruk en hij dacht dat ik mogelijk een blinde darm ontsteking zou hebben.toen ben ik naar het ziekenhuis geweest,daar hebben ze bloed onderzocht en mijn ontstekings waarde in het bloed was te hoog, er werd een echo gemaakt maar daar was niets te zien. Urine is nog onderzocht dat was goed. Ik kon weer naar huis en als de pijn aanhield moest ik terugkomen. De volgende dag was de pijn al iets minder, ik ben toen niet teruggegaan. Ik heb nog een paar dagen verhoging gehad en diarree en dat is nu over. Nu een week later heb ik last van buikpijn en weer van obstipatie. Er valt lichtelijk wat bloed te zien in mijn ontlasting een een beetje slijm. Naar de wc gaan doet ook pijn. En die buikpijn word niet minder. Nu vraag ik mij af, wat kan die verhoogde ontstekings waarde in mijn bloed inhouden? Kan dat nu ook verdwenen zijn? En die te lage bloeddruk kan dat ergens mee te maken hebben? Of is dat een reden om nog een bloedtest te doen bij de huisarts? Aangezien ik soms ook licht in het hoofd ben en een beetje duizelig ben, denk ik misschien aan bloedarmoede. Ik woog een maand geleden ongeveer 54 kilo,(ik ben ook niet zo groot 160 cm) ik ben 4 kilo afgevallen. Onbedoeld, misschien doordat ik tijdens mijn ziek zijn weinig eetlust had. Maar misschien reden tot verder onderzoek? Sorry voor dit lange verhaal, ik hoop dat jullie tips hebben wat ik hiermee aanmoet.
Groeten Maya.1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 00:30ga terug naar de huisarts met de klachten.
Reageren