Zoeken Vraag het forum

PDS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bas

Hey,

Ik heb sinds een tijdje last van plakkerige vettige stinkende ontlasting, wel normaal gekleurd. Ik heb zelf PDS, laatst een coloscopie ondergaan. Verder bloed laten prikken en alle waardes waren helemaal perfect. Verder heb ik hele erge stress en angst de afgelopen tijd. Heb verder de volgende klachten:

– Buikpijn op wisselende plaatsen en wisselende momenten
    – Misselijk in ochtend in keel
    – Soms opgezette buik en gevoel alsof er iets vast zit bij m’n navel / pijn
    – Klokkende geluiden als ik op mijn buik duw alsof er heel veel gas zit. Ook winderigheid.
    – Iets minder eetlust, maar kan wel gewoon eten. Soms iets sneller vol.
    – Opboeren en borrelingen

Ik ben 22 jaar oud en vraag me af of deze klachten, met name de plakkerige ontlasting, ook met angsten/stress en PDS te maken kan hebben, want ben een beetje bang voor dunne darm kanker of iets aan de maag of alvleesklier, of hadden ze dit wel aan mijn bloed gezien?

68 reacties
    Reageren
    Bas

Opgezet gevoel soms ook boven m’n navel maar soms ook echt in onderbuik. En soms steken op borst en onder ribben zowel rechts als links. Ik heb hele erge angsten voor ziektes en vraag me af of deze klachten door PDS stress en angsten komen. Huisarts zegt telkens dat het PDS is en niets is. Gezien mijn bloedwaarden en de coloscopie…

Reageren
    Bas

Had wel friet op de dagen van tevoren.

Reageren
    Bas

Ik heb na bijvoorbeeld het drinken van koffie ook enorm veel maagborrelingen. Kan dit allemaal met PDS te maken hebben? Ook buikpijn en winderigheid en stress.

Reageren
    Bas

Ook telkens het idee dat het links boven mijn navel vast blijft hangen, maar ook buikpijn op andere plaatsen. Ook soms benauwd na het eten. Kan dit dunne darm kanker zijn of zijn deze klachten eerder gerelateerd aan stress, angsten en PDS?

Reageren
    Bas

Soms ook misselijk in keel na het eten, maar hoef nooit echt te kotsen.

Reageren
    Bas

Het is erg plakkerige poep waarbij ik vaak moet vegen. Kan dit door PDS en angsten komen dat is wat ik me vooral afvraag. Het is niet donker gekleurd. Kan dit iets ernstigs zijn gezien mijn bloed volledig goed was?

Reageren
    Bas

Heb ook als ik op mijn dikke darmen duw rechts en links dat je een raar geluid hoort alsof er super veel gas / lucht zit.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    John (moderator)

PDS dus

Reageren
    Bas

Ken het geen slechte alvleesklier zijn of iets aan mijn dunne darm? Of hadden ze dit dan aan bloedwaarden als bezinking, leverwaardes, bloedarmoede etc. gezien? Heb zo enorm veel lucht / gas in mijn buik en plakkerige ontlasting en soms het gevoel alsof een niet goed zakt en een enorm opgezette onderbuik als ik gegeten heb, dat ik me hier druk om maak. Ben 22.

Reageren
    Bas

De ontlasting is vettig en plakkerig maar geen diarree, dus wel gestructureerd en gewoon bruin

Reageren
    John (moderator)

Als je je daar dan toch zo druk over maakt, ga dan met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Bas

De huisarts geeft aan dat mijn buikklachten allemaal met PDS te maken hebben. Wat zou u zeggen als u deze klachten zo hoort? Zou u zeggen dat het iets aan m’n alvlees of dunne darm is of zou u zeggen PDS?

Reageren
    John (moderator)

PDS dus maar volgens mij had ik dat al geschreven en heb je ook een ander topic hierover gehad

Reageren
Reageer op: PDS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.