- Bas24 oktober 2022 om 10:41
Hey,
Ik heb sinds een tijdje last van plakkerige vettige stinkende ontlasting, wel normaal gekleurd. Ik heb zelf PDS, laatst een coloscopie ondergaan. Verder bloed laten prikken en alle waardes waren helemaal perfect. Verder heb ik hele erge stress en angst de afgelopen tijd. Heb verder de volgende klachten:
– Buikpijn op wisselende plaatsen en wisselende momenten
– Misselijk in ochtend in keel
– Soms opgezette buik en gevoel alsof er iets vast zit bij m’n navel / pijn
– Klokkende geluiden als ik op mijn buik duw alsof er heel veel gas zit. Ook winderigheid.
– Iets minder eetlust, maar kan wel gewoon eten. Soms iets sneller vol.
– Opboeren en borrelingenIk ben 22 jaar oud en vraag me af of deze klachten, met name de plakkerige ontlasting, ook met angsten/stress en PDS te maken kan hebben, want ben een beetje bang voor dunne darm kanker of iets aan de maag of alvleesklier, of hadden ze dit wel aan mijn bloed gezien?
68 reactiesReagerenBas24 oktober 2022 om 10:45Opgezet gevoel soms ook boven m’n navel maar soms ook echt in onderbuik. En soms steken op borst en onder ribben zowel rechts als links. Ik heb hele erge angsten voor ziektes en vraag me af of deze klachten door PDS stress en angsten komen. Huisarts zegt telkens dat het PDS is en niets is. Gezien mijn bloedwaarden en de coloscopie…
ReagerenBas24 oktober 2022 om 11:36Had wel friet op de dagen van tevoren.
ReagerenBas24 oktober 2022 om 12:27Ik heb na bijvoorbeeld het drinken van koffie ook enorm veel maagborrelingen. Kan dit allemaal met PDS te maken hebben? Ook buikpijn en winderigheid en stress.
ReagerenBas24 oktober 2022 om 12:47Ook telkens het idee dat het links boven mijn navel vast blijft hangen, maar ook buikpijn op andere plaatsen. Ook soms benauwd na het eten. Kan dit dunne darm kanker zijn of zijn deze klachten eerder gerelateerd aan stress, angsten en PDS?
ReagerenBas24 oktober 2022 om 13:01Soms ook misselijk in keel na het eten, maar hoef nooit echt te kotsen.
ReagerenBas24 oktober 2022 om 15:38Het is erg plakkerige poep waarbij ik vaak moet vegen. Kan dit door PDS en angsten komen dat is wat ik me vooral afvraag. Het is niet donker gekleurd. Kan dit iets ernstigs zijn gezien mijn bloed volledig goed was?
ReagerenBas24 oktober 2022 om 15:57Heb ook als ik op mijn dikke darmen duw rechts en links dat je een raar geluid hoort alsof er super veel gas / lucht zit.
ReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2022 om 17:03Ja dat kan
ReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2022 om 17:13PDS dus
ReagerenBas24 oktober 2022 om 17:47Ken het geen slechte alvleesklier zijn of iets aan mijn dunne darm? Of hadden ze dit dan aan bloedwaarden als bezinking, leverwaardes, bloedarmoede etc. gezien? Heb zo enorm veel lucht / gas in mijn buik en plakkerige ontlasting en soms het gevoel alsof een niet goed zakt en een enorm opgezette onderbuik als ik gegeten heb, dat ik me hier druk om maak. Ben 22.
ReagerenBas24 oktober 2022 om 17:56De ontlasting is vettig en plakkerig maar geen diarree, dus wel gestructureerd en gewoon bruin
ReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2022 om 17:56Als je je daar dan toch zo druk over maakt, ga dan met de klachten naar de huisarts
ReagerenBas24 oktober 2022 om 17:58De huisarts geeft aan dat mijn buikklachten allemaal met PDS te maken hebben. Wat zou u zeggen als u deze klachten zo hoort? Zou u zeggen dat het iets aan m’n alvlees of dunne darm is of zou u zeggen PDS?
ReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2022 om 18:01PDS dus maar volgens mij had ik dat al geschreven en heb je ook een ander topic hierover gehad
Reageren