Zoeken Vraag het forum

PDS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Die zit toch niet in je onderbuik… Hoe kan di dan daardoor opzetten?
    Je loet echt met een psycholoog gaan praten

John (moderator)

Ik heb daarstraks een opmerking gemaakt dat je al een keer een topic hierover had… Je schreef dat het de eerste keer was dat je hier op het forum bent, maar volgens mij heb je toch al meerdere topics gehad
    een topic over longen onder de naam Hans
    een topic over klieren onder de naam Justin
    een topic PDS is september onder de naam Anoniem
    een topic over een maagzweer onder de naam Stef
    En dan weer PDS onder de naam Bas

En wellicht nog andere topics. Als ik dat zo bekijk heb je toch vooral last van een angststoornis. Hypochondrie. Hier heb je toch professionele hulp bij nodig. Ga naar een psycholoog

Reageren
    Bas

U heeft gelijk. Ik vraag me dus alleen of een vettige plakkerige stinkende ontlasting ook echt met angsten en PDS te maken kan hebben, gezien ik bang ben voor pancreasinsufficientie?

Reageren
    Bas

Mijn poept drijft soms namelijk en maak me enorme zorgen hierover en de huisarts zegt continu PDS.

Reageren
    Bas

Ik lees namelijk dat exocriene pancreasinsufficientie altijd door iets moet komen qua aandoening, maar ik heb geen van die aandoeningen. Is het waarschijnlijk dat deze klachten met dat te maken hebben of kan dat echt allemaal PDS zijn?

Reageren
    Bas

Want ik lees dat een exocriene pancreasinsufficientie wel kan leiden tot een opgeblazen gevoel in je onderbuik of is dit niet kloppende informatie?

Reageren
    Bas

Ik heb bijvoorbeeld wel vettige stinkende ontlasting, maar het is geen diarree. Kan dit dan exocriene pancreasinsufficientie zijn?

Reageren
    Suzan

Misschien een rare vraag hoor.
    Maar je huisarts heeft jaren gestudeerd om met zekerheid de diagnose PDS te kunnen stellen. Je hebt onderzoeken gehad waar ook PDS uit komt.
    Waarom vraag je dan op een forum, waar helemaal geen artsen zijn een second opinion?
    Dat vind ik een beetje bijzonder, dat je meer vertrouwen hebt in wat internet te melden heeft en in een forum,waar je niet met een arts te maken hebt.
    Je hebt een diagnose voor je klachten, daar moet je nu dus mee leren leven.
    Je hebt al het advies gekregen naar een psycholoog te gaan omdat je een behoorlijke angststoornis hebt ( wat een ziekte is die wel behandelbaar is, in tegenstelling tot PDS).
    Doe iets met dat advies en vraag een diëtist om hulp om zo goed mogelijk met je PDS om te gaan qua voeding.
    Want met blijven zoeken naar allerlei andere verklaringen voor je klachten,bezorg je jezelf alleen maar stress.
    En stress is één van de triggers voor PDS,zoals je misschien al vaker hebt gehoord…
    Zoek dus psychische hulp en zorg dat je de grip op je leven weer terug krijgt!!

Reageren
    Bas

Mijn bloedwaarden etc waren bijvoorbeeld wel allemaal goed. Kan dit dan op een probleem met de alvleesklier duiden?

Reageren
    Bas

Of past dit echt allemaal bij PDS, kijkend naar opgezette onder/middenbuik. Plakkerige vettige ontlasting.

Reageren
    Suzan

Lees je überhaupt de antwoorden die er worden gegeven?
    Dit wordt net zo’n gebed zonder eind als je andere PDS topic,daar wordt ook 100 keer hetzelfde antwoord gegeven,zonder dat jij inhoudelijk reageert.
    Je schrijft onder de reactie gewoon weer precies dezelfde vraag.
    Ook in dat topic zie ik meerdere keren het advies psychologische hulp te zoeken al gegeven worden, doe daar iets mee ipv eindeloos op internet te zoeken naar een verklaring voor iets waar je de oorzaak al van weet……

Reageren
    Bas

Heb soms als ik veel water drink ook alleen maar slijm uit poepen.

Reageren
    Suzan

Het heeft dus geen enkele zin om op jou vragen te reageren.
    Tijdverspilling voor iedereen die een poging doet tot je door te dringen…..

Reageren
    Bas

Nou ik hoor graag van jullie of AL deze klachten met PDS te maken kunnen hebben

Reageren
    Bas

Mijn ontlasting is vaak ook stinkend en plakkerig, slecht verteerd. Kan dit stress zijn?

Reageren
Reageer op: PDS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.