John (moderator)
24 oktober 2022 om 19:48Die zit toch niet in je onderbuik… Hoe kan di dan daardoor opzetten?
Je loet echt met een psycholoog gaan pratenJohn (moderator)
24 oktober 2022 om 20:02Ik heb daarstraks een opmerking gemaakt dat je al een keer een topic hierover had… Je schreef dat het de eerste keer was dat je hier op het forum bent, maar volgens mij heb je toch al meerdere topics gehad
een topic over longen onder de naam Hans
een topic over klieren onder de naam Justin
een topic PDS is september onder de naam Anoniem
een topic over een maagzweer onder de naam Stef
En dan weer PDS onder de naam BasEn wellicht nog andere topics. Als ik dat zo bekijk heb je toch vooral last van een angststoornis. Hypochondrie. Hier heb je toch professionele hulp bij nodig. Ga naar een psycholoog
ReagerenBas25 oktober 2022 om 10:04U heeft gelijk. Ik vraag me dus alleen of een vettige plakkerige stinkende ontlasting ook echt met angsten en PDS te maken kan hebben, gezien ik bang ben voor pancreasinsufficientie?
ReagerenBas25 oktober 2022 om 10:06Mijn poept drijft soms namelijk en maak me enorme zorgen hierover en de huisarts zegt continu PDS.
ReagerenBas25 oktober 2022 om 10:40Ik lees namelijk dat exocriene pancreasinsufficientie altijd door iets moet komen qua aandoening, maar ik heb geen van die aandoeningen. Is het waarschijnlijk dat deze klachten met dat te maken hebben of kan dat echt allemaal PDS zijn?
ReagerenBas25 oktober 2022 om 10:47Want ik lees dat een exocriene pancreasinsufficientie wel kan leiden tot een opgeblazen gevoel in je onderbuik of is dit niet kloppende informatie?
ReagerenBas25 oktober 2022 om 10:53Ik heb bijvoorbeeld wel vettige stinkende ontlasting, maar het is geen diarree. Kan dit dan exocriene pancreasinsufficientie zijn?
ReagerenSuzan25 oktober 2022 om 11:02Misschien een rare vraag hoor.
Reageren
Maar je huisarts heeft jaren gestudeerd om met zekerheid de diagnose PDS te kunnen stellen. Je hebt onderzoeken gehad waar ook PDS uit komt.
Waarom vraag je dan op een forum, waar helemaal geen artsen zijn een second opinion?
Dat vind ik een beetje bijzonder, dat je meer vertrouwen hebt in wat internet te melden heeft en in een forum,waar je niet met een arts te maken hebt.
Je hebt een diagnose voor je klachten, daar moet je nu dus mee leren leven.
Je hebt al het advies gekregen naar een psycholoog te gaan omdat je een behoorlijke angststoornis hebt ( wat een ziekte is die wel behandelbaar is, in tegenstelling tot PDS).
Doe iets met dat advies en vraag een diëtist om hulp om zo goed mogelijk met je PDS om te gaan qua voeding.
Want met blijven zoeken naar allerlei andere verklaringen voor je klachten,bezorg je jezelf alleen maar stress.
En stress is één van de triggers voor PDS,zoals je misschien al vaker hebt gehoord…
Zoek dus psychische hulp en zorg dat je de grip op je leven weer terug krijgt!!Bas25 oktober 2022 om 12:25Mijn bloedwaarden etc waren bijvoorbeeld wel allemaal goed. Kan dit dan op een probleem met de alvleesklier duiden?
ReagerenBas25 oktober 2022 om 12:42Of past dit echt allemaal bij PDS, kijkend naar opgezette onder/middenbuik. Plakkerige vettige ontlasting.
ReagerenSuzan25 oktober 2022 om 13:10Lees je überhaupt de antwoorden die er worden gegeven?
Reageren
Dit wordt net zo’n gebed zonder eind als je andere PDS topic,daar wordt ook 100 keer hetzelfde antwoord gegeven,zonder dat jij inhoudelijk reageert.
Je schrijft onder de reactie gewoon weer precies dezelfde vraag.
Ook in dat topic zie ik meerdere keren het advies psychologische hulp te zoeken al gegeven worden, doe daar iets mee ipv eindeloos op internet te zoeken naar een verklaring voor iets waar je de oorzaak al van weet……Bas25 oktober 2022 om 13:13Heb soms als ik veel water drink ook alleen maar slijm uit poepen.
ReagerenSuzan25 oktober 2022 om 13:47Het heeft dus geen enkele zin om op jou vragen te reageren.
Reageren
Tijdverspilling voor iedereen die een poging doet tot je door te dringen…..Bas25 oktober 2022 om 14:17Nou ik hoor graag van jullie of AL deze klachten met PDS te maken kunnen hebben
ReagerenBas25 oktober 2022 om 14:34Mijn ontlasting is vaak ook stinkend en plakkerig, slecht verteerd. Kan dit stress zijn?
Reageren