Home / Maag & darmen / PDS?
Hey,
Ik heb een aantal weken de volgende klachten. Mijn huisarts geeft aan dat het PDS is, maar na Mebeverine te slikken gaat het nog steeds niet weg.
- Veel ontlastingsdrang. Soms is het potlooddunne ontlasting en dit is vooral als ik moet persen. Soms is het normale nattige maar gestructureerde ontlasting. Ik poep zo’n 4/5x per dag. In de ochtend heel veel.
- Oprispingen, borrelingen, winderigheid, buikpijn en steken over hele lijf. Ook in maag en lever streek, maar ook aan de zijkant van m’n ribben of benen of armen.
- Weinig eetlust en soms benauwd.
- Misselijkheid in keel
- Jeuk aan mijn anus soms en druk.
Verder niet afgevallen, voelde me gister echt heel slapjes, maar vandaag niet meer, geen bloed ontlasting of braken. Voel me wel enigszins koortserig. Huisarts gaf aan PDS, stress, en een griepje. Kan het verder kwaad? Heb gewoon echt nauwelijks eetlust en telkens als ik wat eet voel ik me ook benauwd bij warm eten.
Ik ben overigens 21, maar vraag me af of zoiets niet leverkanker kan zijn?
Heb daarnaast rectaal onderzoek gehad door de huisarts en hij zei dat hij niets raars voelde.
Wat ik vooral raar vindt. Als ik mijn buik helemaal inhoudt dan zie ik dat mijn linker rib gewoon mooi loopt, maar mijn rechterrib, lijkt alsof er onder iets zit. Doet geen pijn, maar het lijkt alsof er iets een klein beetje opgezet is of is dat normaal? Is dat gewoon een orgaan?
Laatste aanvulling. Voornamelijk dus ook vaak ontlastingsdrang en dan kleine beetjes.
Hoe kom je nou op leverkanker? Je bent pas 21 jaar... Beetje overdreven om daar op jouw leeftijd aan te denken.
Ik denk toch dat de huisarts het goed heeft aangegeven
Je hebt van je huisarts gehoord wat er aan de hand is. Accepteer dat
Ja dat is waar. Kun je door stress/PDS ook abnormaal veel rommelingen in je buik hebben in de nacht vooral?
Deze rommelingen heb ik ook bijvoorbeeld na het poepen. Daarnaast is mijn poep vaak afgezaagd aan 1 kant, althans zo lijkt het. Het eerste deel niet en dan komt het stukje achteraan er afgezaagd uit. Kan dat anuskanker zijn of had de huisarts dat wel gevoeld?
Met buikpijn op wisselende plekken en dus die hevige hoeveelheid ontlastingsaandrang
Alles wat je beschrijft, hoort dus bij PDS......
Ipv op allelei andere ziektes te googlen, verdiep je eens in de diagnose die je al hebt. Dan kun je zien wat PDS voor klachten kan geven en dat alles waar jij je druk om maakt,daar dus perfect in past.
En je kunt ook gelijk even opzoeken wat de klachten kan uitlokken en/of verergeren,kun je daar proberen rekening mee te houden
Ja dat klopt inderdaad. Alleen jeuk aan mijn anus en die afgezaagde drollen daardoor twijfel ik aan anuskanker ondanks ik geen bloed of iets heb.
Inclusief het constante gevoel scheten te moeten laten + vele aandrang
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!