- Anoniem11 september 2022 om 17:58
Ik heb soms ineens ook opvliegers en het super benauwd en het idee dat mijn spijsvertering sloom gaat met steken in m’n maag. Is dat geen kanker?
NN11 september 2022 om 18:18Nee, PDS…..
Reageren
Je leest volgens mij echt niet wat er geschreven wordtAnoniem11 september 2022 om 19:51Nou ik vraag me gewoon af of dat met PDS te maken heeft. Er staat ook nergens dat jeuk aan de anus gedurende de hele dag met PDS te maken heeft. Heb dit al zo’n 4 weken deze jeuk.
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 19:54En verder voelt het als ik poep alsof mijn poep er aan de linkerkant van m’n kont uit komt. Rechts voel ik dit gewoon niet. Het voelt alsof iets het blokkeert. Dat heeft ook niet met PDS te maken hè?
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2022 om 19:56Kan door een aambei worden veroorzaakt. Kijk zelf eens of je iets kunt ontdekken
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 20:02Ik heb geen bloed bij mijn ontlasting of iets. Kan dat niet met anuskanker te maken hebben dan? Dat dat de oorzaak ervan is? De huisarts heeft met rectaal onderzoek ook niks geks gevoeld of iets.
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 20:05Ook zeker gezien de extreme borrelingen in m’n buik, de buikpijn onderbuik en de jeuk en de vele ontlastingsdrang kan dat toch zeker anuskanker zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2022 om 20:06nee
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 20:33Geloof me je hebt niets. Dit is gewoonweg PDS. Als je wist wat voor ellendig veel pijn PDS kan veroorzaken dan ga je dit allemaal gewoon vinden.
Pds is enorm vervelend en het kan je leven belemmeren bij extreme gevallen. Indien na darmonderzoek er niks uitkomt heb je gewoon PDS en ja het kan enorm veel pijn doen zodat je denkt dat er echt wel iets mis is maar dat is dus niet zo.
Pds is wel een ziekte. Het is niet zoals het woordje verklaard oo alleen maar beetje prikkelbaar; het kan HEfTIGE KLACHTEN geven. Pijn aanvallen, koliekpijn, bijna flauwvallen van de pijn, krampen, veranderde stoelgang, slijm, niks kunnen eten.. dit hoort allemaal bij PDS. Ik spreek uit ervaring.
Accepteer het gewoon.
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 21:08Ik heb al langere tijd PDS maar de klachten zijn nooit zo erg geweest. Ook het benauwde gevoel wat ik vaak heb, voelt zo raar samen met alle klachten die ik eerder genoemd heb
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 21:08Heb nooit darmonderzoek gehad maar wel ontlasting test en bloedonderzoek
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 21:27Wat heb je laten nakijken bij je ontlastingsonderzoek en bloedonderzoek?
Ik zeg nogmaals: PDS kan immens verschrikkelijk zijn. Als je nog geen sociaal isolement hebt ervaren dan heb je geen erge vorm van PDS. Ik heb zeker 10 jaar afgezien… ik kon amper buiten duss…
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 22:07Van alles en nog wat
ReagerenAnoniem11 september 2022 om 23:45Van alles en nog wat is geen duidelijk antwoord in ieder geval.
stoelgang testen kunnen gaan van testen op bepaalde soorten bacteriën of parasieten of zelfs een calprotectine test die kan aanduiden of er een ontsteking ergens zit…
bloedonderzoeken kunnen ook aanduiden of je parasieten hebt of ook ontstekingswaardes…
Je moet dit eens allemaal opvragen. Indien hier alles van is getest en alles negatief terugkomt heb je hoogstwaarschijnlijk PDS. Je kan nog een coeliakietest laten doen en dan heb je alles ongeveer gedaan.
Ik herhaal, als hieruit alles negatief komt dan heb je PDS. Pds is een erkende ziekte die je indien je geen postinfectie hebt je hele leven zal meedragen. Je kunt er wel natuurlijk voor zorgen door te letten op eten wat je irriteert. Zoeken naar je triggers dus. Dat laat je dan uit je dieet. En dan hopen dat men zo snel mogelijk een medicijn vindt voor PDS. De pijn kan enorm variëren van persoon tot persoon alsook de triggers. Ook de term PDS is uitgebreid, er kan of een miscommunicatie zitten tussen je darmen en hersenen, of histamine gerelateerde problemen met betrekking tot mastcellen of hormoonproblemen of natuurlijk stress en angst of motiliteitsproblemen van de dikke darm met name de gladde spieren.
de oorzaak is dus momenteel enorm moeilijk te achterhalen. Enjoy the club van PDS. Je zult er nog wijzer van worden :))
ReagerenAnoniem12 september 2022 om 07:10Door die aanhoudende jeuk met buikklachten, gevoel alsof ik links mijn drol wel voel/rechts niet omdat het een beetje door iets tegengehouden wordt. De kant waar het tegengehouden wordt voel ik het juist niet wat ook raar is toch gezien het daar dan pijn zou moeten doen? en vele ontlastingdrang ben ik echt bang voor anuskanker.
Reageren