Zoeken Vraag het forum

PDS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Waarbij er soms vocht of iets uit mijn anus loopt als ik scheten laat

NN

PDS dus!

Reageren
    Anoniem

En de aanhoudende jeuk aan mijn anus en vele aandrang is geen anuskanker?

Reageren
    Anoniem

Daarnaast ook weinig eetlust. Steken op random plekken, soms rond maag soms in m’n darmen. Soms rechts onder ribben. En vaak een benauwd gevoel maar niet ziek.

Reageren
    Anoniem

Soms ook bij inademen of aan de zijkant van m’n ribben of buik

Reageren
    NN

PDS……

Reageren
    Anoniem

Als ik pers voelt het ook alsof het aan één kant meer komt en alsof het aan de andere kant een beetje tegengehouden wordt. Maar rectaal onderzoek duidde op niets geks. Hoe kan dit?

Reageren
    Anoniem

En buikpijn onderbuik en gevoel alsof ik niet volledig leeg kan poepen. Is dit geen anuskanker?

Reageren
    NN

Omdat je PDS hebt…..
    Met kanker heeft dat helemaal niks te maken

Reageren
    Anoniem

Jeuk en branderig gevoel anus nog steeds aanwezig. Heb ook super veel borrelingen en buikpijn onderbuik telkens. Alsof er een gezwel ergens voor zit wat het moet passeren. Kan dat geen anuskanker of endeldarmkanker zijn? Of is dat vrijwel onmogelijk op deze leeftijd met deze klachten?

Reageren
    Anoniem

Beter gezegd, of had de huisarts dit gevoeld bij het rectaal onderzoek?

Reageren
    NN

Je hebt PDS!!!!!!

Dat is een aandoening waar je waarschijnlijk de rest van je leven last van blijft houden, het hoort dus bij je en je moet er mee leren leven,even heel cru gezegd.

De klachten die je steeds beschrijft,gaan dus waarschijnlijk ook niet weer weg. Je kunt er wel verstandig mee omgaan om de klachten zo goed mogelijk onder controle te houden,maar weg gaan ze nooit helemaal. Lees je in over hoe je het beste met PDS kunt omgaan,ipv steeds op kanker te googlen. Vraag een diëtist of voedingsdeskundige hoe je er mee om gaan kunt, om je klachten minimaal te houden. Vraag je huisarts je eens goed uit te leggen wat PDS inhoudt en hoe je er mee omgaat. Misschien kom je dan van het idee van kanker af.

Het heeft allemaal helemaal niks met kanker of een gezwel te maken.Zoek nou eens op wat PDS inhoudt ( op een betrouwbare site, bijvoorbeeld  Thuisarts.nl ) ipv steeds weer opnieuw met dezelfde klachten aan te komen. Andere blijf je de komende 75 jaar hier dagelijks hetzelfde vragen….

Reageren
    Anoniem

Maak me eerder zorgen om anuskanker

Reageren
    NN

Wat dus onzin is, want je klachten zijn allemaal PDS gerelateerd….

Lees je de antwoorden überhaupt wel die er gegeven worden?

Misschien goed om ook gelijk je overdreven angst voor kanker met de huisarts te bespreken, dan kun je daar hulp bij zoeken voor je een angststoornis ontwikkeld.
    Stress is namelijk één van de dingen die PDS triggert

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft toch niks met kanker te maken

Reageren
Reageer op: PDS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.