- Vera9322 maart 2016 om 15:35
Hey allemaal,
Sinds een paar weken (ongeveer 6) voel ik me helemaal niet lekker. Ik heb last van misselijkheid, buikpijn, (lucht)boertjes, verminderde eetlust, vermoeidheid, enigszins plakkerige ontlasting en soms ook klein beetje duizeligheid.
Nu ben ik al bij mijn arts geweest, die me eerst heeft getest op bloedarmoede middels bloedprikken en op eventuele maagontsteking door middel van een ontlastingtest. Daar kwam beide niets uit..
Vandaag met de huisarts weer gebeld en die heeft me het medicijn voor 2 weken gegeven: Omeprazol Sandoz 20 mg. Dit medicijn is gemaakt tegen maagzweren etc. Echter, ik geloof niet dat ik daar last van heb. Het medicijn is ontwikkeld om maagzuur tegen te gaan maar ik heb geen last van maagzuur voor zover ik weet..
Nu heb ik zelf ook even nagedacht wat het kan zijn, en ik krijg voornamelijk last na de maaltijd, en het valt me op dat het ook nog eens vaak zo is nadat mn heerlijke bruine bolletje pindakaas wegwerk in de ochtend. Kan dit wijzen op een voedselallergie? Misschien glutenallergie? Ik heb gewoon het gevoel alsof ik niet in de goede richting aan het zoeken nu ben en ik hou er niet van om medicatie te slikken als ik niet zeker weet of ik het wel nodig heb.
Hopelijk kunnen jullie me helpen en alvast bedankt!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 maart 2016 om 16:55Een glutenallergie is niet zo voor de hand liggend als het zo plotseling komt opzetten. Je maag is toch echt voor de hand liggender. Je zou een geïrriteerd maagslijmvlies kunnen hebben. Dan is een maagzuurremmer zoals Omeprazol een geschikt middel
ReagerenAnoniem28 april 2016 om 06:17Heb je ook al eens gedacht aan bijvoorbeeld lactose-intolerantie? Hierbij is de reactie namelijk vaak tijdens of na het eten.
Onderstaand heb ik ook even een webpagina toegevoegd waar ook de overige symptomen te zien zijn van o.a. Glutenallergie en andere allergieën[ul]
Reageren
[li][url=https://www.mijnklachtenassistent.nl/symptomenzoeker/458/lactose-intolerantie]Lactose-intolerantie[/url][/li]
[li][url=https://www.mijnklachtenassistent.nl/symptomenzoeker/360/allergie]Allergieën overzicht[/url][/li]
[/ul]