- Dhr.Pascal23 november 2017 om 10:26
Vraagje betreft mijn klachen : 24/7 zure smaak in mond – kortademig – chronische constipatie – constant soort spanning op maag – opgeblazen buik – veel gas in maag/darmen – oprispingen – meestal honger zelfs na grote maaltijden – maagpijn (de meeste pijn op een nuchtere maag) – chronische vermoeidheid.
Ik heb een verleden van H.pylori en de diagnose bij een maagonderzoek was dat ik symptomen heb van reflux MAAR maagzuurremmers (Omeprazol-Zantac-Panteprazol) hebben niks geholpen de afgelopen maanden…sterker nog het lijkt of die het erger maken.
Verder ben ik eigenlijk wel op ALLES getest via bloedonderzoeken tot dikke darm onderzoeken etc.
Mijn ph waarde is nooit getest…kunnen deze symptomen horen bij TE weinig maagzuur?? mijn internist gelooft er niet in maar ik lees andere verhalen op het internet.
Iemand aub?
Alvast bedankt voor het lezen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 november 2017 om 10:31Je klachten klinken toch niet alsof je last hebt van te weinig maagzuur. Is er al eens gekeken of je misschien een middenrifbreuk hebt? Er ook al een maagonderzoek gedaan, is er geen defect maagklepje vastgesteld? Is er een behandeling geweest voor de Helicobacter?
ReagerenElse23 november 2017 om 17:11Die klachten horen eerder bij te weinig maagzuur dan een middenrifbreuk
ReagerenCatootje24 november 2017 om 13:42Bij te weinig maagzuur verteert het eten niet optimaal, waardoor de boel kan gaan branden. Je dagelijkse voeding is dan belangrijk. Beter matig met snelle suikers en zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels, vooral ook oplosbare vezels, bij elke eetmoment. Het gaat minder om de hoeveelheid, als wel wàt je eet. Brood bijvoorbeeld vult wel maar voedt niet zo erg.
Daarnaast is ook je darmflora belangrijk. Naast vezels kan je ook denken aan resistant starch, soms kan een goed probioticum goed doen. Ook speelt bij veel mensen een verzuring van het hele lichaam.
Verder zijn allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk voor de aanmaak van maagzuur. Onder andere magnesium, zink, vitamine B en carnosine. De combinatie van zink en carnosine schijnt te kunnen helpen bij de door jou genoemde bacterie. Maagzuurremmers geven nog meer tekorten in je lichaam. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied of een goed boek over deze materie lezen of heel gericht googlen.
ReagerenKaan22 juni 2022 om 00:59Topicstarter problemen wat jij hebt met de hele gebeuren pylori en darmonderzoek bloedonderzoek gasteoscopie alles met hetzelfde verschijnselen heb ik ook last van al 2/3 jaar daarnij ook nog keel die nauw aanvoelt
Kan je een ding zeggen dokters en de hele medische gebeuren bakt er echt weinig van de meeste 90 procent wat jij nodig hebt is betaine hcl met pepside zoek hierop op google gebruik dit jou probleem is te weinig maagzuur
Reageren