- B.21 november 2016 om 12:14
Hallo. Ik loop al een tijdje met hele erge misselijkheid rond. Zo erg dat ik heel mijn sociale leven, mijn studie en mijn baantje ben verloren, want ik kan niks anders dan suf en misselijk thuis zijn, soms zelfs aan het bed gekluisterd. Heb van de dokter meerdere maagzuurremmers voorgeschreven gekregen, maar die maakten alles alleen maar erger. Daardoor ben ik me gaan afvragen of ik juist te weinig maagzuur aanmaak en of dat bij de dokter te testen is. Ik ben alle mogelijke oorzaken al langs geweest, zelfs allerlei dingen in het ziekenhuis zoals een gastroscopie waar niks op te zien was.
Ik weet niet of dit te maken kan hebben met dat ik in een jaar heel erg ben afgevallen. Ik ben veel te dun voor mijn leeftijd en lengte, zo dun zelfs dat men eerst overwoog me op te nemen in het ziekenhuis (hoewel ik nu wel weer een beetje ben aangekomen).
Maar ik kom er maar niet uit wat het zou kunnen zijn en ik zoek constant naar oorzaken. Weet iemand of een tekort aan maagzuur dan een mogelijkheid kan zijn en of dit te testen is?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 november 2016 om 12:33Als je erg ondergewicht hebt, zou dat inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Wat is de reden voor je ondergewicht?
Te weinig maagzuur zal niet het probleem zijn,. Dat was met een gastroscopie wel gezien
ReagerenB.21 november 2016 om 15:25Ondergewicht komt gewoon door een zeer onregelmatig leef- en voedingspatroon. Niet lunchen, klein ontbijten, tussendoor niet meer dan kleine hapjes, en dan kom je er wel. Middelbare school bestond ook uit veel fietsen niks te eten meenemen.
Mooi, want dat was ook iets wat ik me afvroeg. Weet ik tenminste wel dat dat af te schrijven is.
ReagerenJohn (moderator)
21 november 2016 om 17:12Ik denk dat je er vooral bij gebaat bent om je voedingsgewoontes aan te passen.
Reageren