Zoeken Vraag het forum

Extreme moeheid en aanhoudende maagklachten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roos

Goedemiddag,

Mijn naam is Roos en ik ben 18 jaar oud.

Sinds ongeveer 5 maanden heb ik last van vage maagklachten. Soms had ik acute en extreme maagpijn wat niet heel lang duurde. Vaak 10 tot 60 minuten. Ook had ik vaak het gevoel alsof iemand in mijn buik mijn maag vast pakte, en daar zachtjes in kneep. (Sorry, in verwoorden ben ik niet zo sterk). En ik had last van lichte oprispingen. Mijn zachte maagpijn was vaak na het eten. Ik ben hier voor naar de huisarts geweest. Hij ging o.a. even voelen aan mijn buik: niks gevonden. Ik kreeg de medicijnen ‘omeprazol’ mee en die ben ik gaan slikken in de vakantie. (21 juli). Van deze medicijnen werden mijn klachten alleen maar erger en kreeg ik koorts, dus ben ik na 7 dagen gestopt terwijl ik ze 21 dagen moest slikken. Gek genoeg waren mijn klachten daarna een stuk minder en na een paar weken helemaal over.

Even tussendoor iets over mijzelf: ik zit nog op de middelbare school. Een eigenschap van mij – die ik niet goed noch slecht kan noemen – is dat ik altijd zo goed mogelijk wil presteren. Ik maak mij veel druk/stress veel en heb tijdnood. Hier wil ik mee zeggen dat misschien mijn klachten door stress komen aangezien ik er in de vakantie geen last meer van had (?).

Twee weken geleden ben ik naar de huisarts geweest vanwege moeheid. Ik sliep 7 uur per nacht. Op school was ik zo moe dat ik soms zelfs kon slapen. Ik had spierpijn en mijn armen voelden erg licht. Ik kon niet meer opletten in de les door mijn moeheid. Ik heb mijn bloed laten nakijken (volledig bloedbeeld) bij de huisarts: wederom niks gevonden. Ik heb hier nog steeds last van.