Zoeken Vraag het forum

Obstipatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Boterbloem

Ruim 2 weken geleden voelde ik mij niet lekker. Ik had geen eetlust en was misselijk en last van mijn buik. Ik ging een paar dagen niet naar de wc, maar had naar die paar dagen wel ontlasting, maar niet hard. Omdat ik nog steeds dezelfde klachten had.Ben ik Na een week naar de dokter gegaan en die gaf mij macrogol omdat hij voelde dat er best veel ontlasting in mijn darmen zat. Na het innemen van een zakje macrogol was het elke dag een klein hoopje breiige ontlasting. Dus afgelopen vrijdag weer naar de dokter geweest toen zei hij dat ik 2 zakjes moest nemen. Ik heb nu nog dunnere ontlasting vloeibaar, maar niet waterig en het plak er aan de pot met zwarte dingetjes erin. Ik zit heel gauw vol bijna geen eetlust en opgeblazen gevoel.En mijn darmen gaan de hele dag te keer. Mijn dokter zei dat het geen kwaad kon zolang ik maar ontlasting heb. Moet ik gewoon afwachten of zou ik weer naar de dokter gaan?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Neem eerst nog even een paar dagen de zakjes. Je kunt overloop diarree hebben, maar dan is de obstipatie nog niet verholpen.

Reageren
    Catootje

Heb zelf goede ervaringen met Colon Clean. Daarin zitten oplosbare vezels als psyllium en inuline, die het volume van je poep wat vergroten, waardoor de stoelgang makkelijker gaat. Ook zorgt een goede darmflora voor een betere opname van voedingsstoffen.

Wel zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon. Bij problemen met de stoelgang en eetlust kunnen er ook tekorten aan bepaalde stofjes spelen; vitaminen, mineralen en vetzuren. Onder andere magnesium. Eventueel medicijngebruik, inclusief de pil, kan ook klachten geven.

Reageren
    Boterbloem

Ik eet elke dag volkorenbrood of ontbijtkoek met een beetje roomboter.Dat wissel ik af. Daarbij eet ik weinig zoet. 1 a 2 porties fruit. En groente, aardappelen, rijst of pasta en en stukje vlees. En vla of yogurt.Als tussendoortje sultana of een ander koekje. Af en toe noten. Verder is mijn vitamine b12 176 maar hys en mma waren goed. Vitamine d was 59. Maar is ook binnen norm. Ik gebruik nu 2 zakjes macrgol en nog steeds geen vaste ontlasting. Wel elke dag en ziet eruit als pindasaus. Dit is nu 2 weken zo. Rommelige buik de hele dag en snachts ook. Ik  drink een liter water en 4koffie met creamer en zoetjes en 2 a3 thee.

Reageren
    Boterbloem
    • Ik eet elke dag volkorenbrood of ontbijtkoek met een beetje roomboter Dat wissel ik af Daarbij eet ik weinig zoet. Eet ik kaas of mager vleeswaren. 1a 2 stuks fruit. Eet aardappelen, rijst of pasta. Groente en stukje vlees. Vla en yogurt na. Eet ik tussen door niten of sultana of een ander koekje. Ik gebruik nu 2 zakhes macrogol en ga iedere dag ,maar het is nog steeds geen vaste ontlasting. Het lijkt op pindasaus. Mijn darmen rommelen de hele dag ook snachts. Verder gebruik ik geen medicijnen. Ook geen anticonceptie Vitamine b12 is 175, maar hys en mma waren goed. Vitamine d is 59 maar ook binnen norm.

Reageren
    Boterbloem

Gisteren lactose ademtest gedaan. Moet nog de uitslag krijgen. Maar de waarde begon met 14 en verhoogde steeds naar 16,20, 26, 45, 39. Iemand bekend met de waardes?

Reageren
Reageer op: Obstipatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.