Zoeken Vraag het forum

Obstipatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Millie

Hallo

Ik heb van kleins af aan moeite met mijn ontlasting. Vaak obstipatie en buikklachten. Nu drink ik ook niet voldoende en merk ik dan een periode van obstipatie. Met laxeermiddel en een zakje om het te verzachten via de dokter krijg ik het vak weer naar ‘nornaal’. Nu weer zo’n periode alleen ervaar ik een andere pijn. Rechtsonderin pijn (vorige keren zat het in mijn rug en zij) en bij windjes laten verlicht het de pijn. Mijn huisarts zat enorm vol en kreeg een assistent. Zij gaf aan dat dit bij obstipatie hoort. Maar ik voel een constante pijn die soms iets verlicht door ontgassing of warmte. De pijn is nu zo’n 2 dagen aanwezig. Ik wil mijn huisartsenpraktijk niet onnodig belasten door mijn hypochondrie. En probeer nu het de tijd te geven en echt veel te drinken. Hoe lang moet ik dit doen, want mijn huisarts gaf de vorige keer aan dat het wel 6 weken kon duren voordat darmen herstellen van obstipatie zoals ik had. Maar dat lijkt mij wel erg lang…

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is niet lang voor iets wat jaren nodig gehad heeft om zover te komen.

Reageren
    John (moderator)

Hoeveel drink je nu gemiddeld per dag? Eet je dagelijks een stuk vers fruit? Gebruik je vezelrijke voeding?

Reageren
    Millie

Ik drink

3 koppen koffie, 2 mokken thee, 2 glazen wijn en tussendoor 1 a 2 glaasjes limo.

Ik eet, op ontbijt na vezelrijk en voldoende

Reageren
    Alias

Hmm.. daarmee lijkt dat je vooral drinkt wat vocht afdrijft.
    Daarnaast is 2 x alcohol per dag niet zo goed (standaard is bijgesteld sinds 2015).

Probeer anders eens uit om echt wat anders te gaan drinken. Water, sap, melk, karnemelk, limo, soepjes, enz.

Reageren
    John (moderator)

Drink je dagelijks wijn?
    En je zou dus 2 liter per dag moeten drinken… daar kom je dus niet aan

Reageren
    Millie

Niet dagelijks maar wel geregeld.

Reageren
    John (moderator)

Dan raad ik aan om de wijn toch even te laten en zorgen dat je aan de 2 liter drinken komt. Dagelijks vers fruit en vezelrijke voeding. Anders los je het probleem niet op

Reageren
Reageer op: Obstipatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.