- Golden Retriever23 juli 2017 om 22:33
vrijdag 7 juli naar huisarts gegaan ivm buikpijn. De huisarts deed lichamelijk onderzoek en voelde voor mij aan de linkerkant meer aan de zij kant van de buik, iets van 3 a 4 cm. Het lastig omdat ik in het verleden aan die kant ben geopereerd voor een jejunumsonde voor voeding maardat is niet goed gegaan en zo gaan infecteren en abces vorming dat ze er weer operatie nodig was en ik een grote open wond had tot op de spier laag. Werd verzorgd met vac therapie.
maar ook door vragen over wanneer heb je nog ontlasting gehad, moest ik even denken nooit echte problemen mee gehad maar ik waas 29 juni voor laatst naar toilet geweest. Huisarts wilde graag overleggen en kreeg gehoren dat ik werd verwacht op seh. Ik werd opgenomen ivm obstipatie en opgenomen voor internist. De eerste actie was om te beginnen met drinken van moviprep niet als voor bereiding op scopie maar om darmen op gang te helpen na twee liter had ik geen nog geen resultaat en was ook misselijk en braken. Naast het drinken kreeg ik ook colex klysma’s . En werd er gestart met movicolon 4 zakjes per keerToch was het de bedoeling om als het lukt nog 2 liter te kunnen drinken het is allemaal niet heel goed gelukt. De Klysma’s werden veranderd in hoogopgaande klysma van 2 liter. Verpleging had hele bedolven matjes neer gelegd en postoel naast het bed uit ervaring van hun was dit nodig. Klysma ging redelijk snel en advies zo lang mogelijk vast te houden. Ik had last van het opzetten van mijn buik en het geklost maar aandrang? Uiteindeling naar toilet kwam het er als wat uit alleen ander kleur maar geen ontlasting. Hier heb ik er nog 3 van gehad methet zelfde resultaat. Röntgenfoto liet duidelijk uitzetting zien van darm. Ik was begonnen met 3 x per dag 3 tabletten magnesium kauwtabletten. Op vrijdag opgenomen en woensdag naar huis niet veel veranderd alleen wat in medicatie, internist zei alles te hebben gedaan wat hij kon. En hij hoopte dat veel mensen op vakantie hebben de eerste dagen noet kunnen gaan en dan thuis komen het weer goed komt. Ik had voor genomen tot ’s maandags te wachte en dan de huisarts te bellen dat ik een afspraak wilde. Hij was oude hoogte van de situatie hij heeft me na gekeken en vroeg foto aan en te stoppen met magnesium en voor drie dagen bisacodyl. Er werd vervolg afspraak gepland voor vrijdag. Maar op woensdag ging ik naar toilet enzag ik wat bloedverlies. Gebeld en moest komen huisarts heeft nog overlegd met een mdl arts en het advies was om weer een liter moviprep te drinken. Ik werd er niet vrolijkervan.afgelopen vrijdag terug gegaan nogmaals overleg en proberen om nog wat te drinken. Maar het drinken ging me niet goed meer af en ik was al misselijk en kon niet meer echt eten Muizenhapjes.
maar vandaag zondag 23 juli nog steeds geen geborrel in mijn buik wel er misselijk en buik is opgezet. Ik moest nog wat drinken dan had ik 4 liter gehad maar niet gelukt. Eten was al lastig en nu ook het drinken en sinds vanmiddag neemt de pijn in hevigheid toe eerst zat pijn li van buik daarna rechter kant en nu richting maag/ maag kuiltje.
psychisch zit ik er door heen waarom werkt niet ik werk aan alles wat tot nu toe is voorgesteld mee, omdat je hoop dat de arts gelijk krijgt en het gewoon lukt.
ik heb het weekend om gekeken. Maar morgen moet nog een keer een foto maken de afspraak bij mij huisarts staat dinsdag gepland. Ik hoop dat ik de pijn wat kan onderdrukken anders weet ik het niet.
kan iemand mij helpen mijn inziens is dit geen normaal verhaal over obstipatie. Ik voel me aan een lijntje gehouden.
maar hoe moet ik nu door pakken heel graag advies, hulp, expertise.
groetjes
een grote golden retriever fan
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 23:30Het is toch een obstipatie…je kunt namelijk niet ontlasten. Je was 29 juni voor het laatst naar toilet geweest…
Bespreek dinsdag met je huisarts een second opinion in een ander (academisch) ziekenhuis bij een andere MDL arts.
Reageren