- SB5 mei 2017 om 20:58
Ik ben een vrouw van bijna 25 en ik heb bijna dagelijks last van maagzuur en/of dyspepsie.
Ik word er een beetje gek van aangezien ik yoga oefeningen doe en dit met maagzuur niet echt prettig is haha.
Ter info: ik ben 1.64 m en ik weeg rond de 55 kilo. Ik loop/fiets bijna elke dag een stuk (ben geen sport type). Ik eet normaal tussen de middag warm en ’s avonds iets kleins zoals soep en brood. Ik eet wel vaker tussendoortjes. Maar niet vaak na 7 uur nog. Ik heb wel wat stress (ik maak mij altijd druk om vanalles).
Iemand die dit ook vaker heeft? Wat zou ik het best kunnen doen hiertegen? Iets wat bij jullie goed helpt tegen maagzuur/dyspepsie? Mag vanalles zijn, alle tips zijn welkom!
Fijn weekend!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 22:00Ik zou eerst eens met de klachten naar de huisarts gaan.
ReagerenSB6 mei 2017 om 12:11Ik ben al vaak genoeg met darmklachten enzo bij de huisarts geweest maar alles was toen goed. Toen zeiden ze gewoon: pds.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 12:42Catootje6 mei 2017 om 16:07Bij maagzuurproblemen zou je het moeten zoeken in de juiste voeding en wat aanvulling. Zo kunnen er voedselovergevoeligheden spelen. Teveel suikers doen het ook geen goed.
Voor de maagzuurproductie zijn stoffen nodig als magnesium, vitamine B/B12, zink en nog andere stoffen. Bij tekorten kan je problemen krijgen. Dat is dan niet direct een kwestie van teveel maagzuur maar eerder te weinig.
http://jessevandervelde.com/zo-kun-je-brandend-maagzuur-verhelpen/
ReagerenSB1 juni 2017 om 00:46Catootje,
Ja erg gezond eet ik inderdaad niet. Ofja veel tussendoortjes (chips en snoep enzo).
Vitamine b12 krijg ik injecties voor dus dat kan het niet zijn. En heb laatst nog een tijdje medicijnen ingenomen om mijn Zink en Magnesium bij te vullen. Dus dat kan het denk ik ook niet zijn.
Heb wel al een tijd geen foliumzuur tabletten meer gehad. Deze heb ik ook vaker te laag. Normaal kreeg ik tabl via de dokter. Nu moest ik ineens zelf maar naar de drogist. Heb hier niet altijd geld voor dus heb het al een tijd niet kunnen slikken.
Reageren