- JBuurman1 januari 2019 om 10:19
Hallo,
Ik heb de afgelopen weken last van maagzuur en problemen met het slikken van voedsel. De problemen met het slikken van voedsel gebeurt regelmatig (4x per week) en het maagzuur probleem ongeveer 2 a 3x per week. Het voelt alsof er iets in mijn slokdarm blijft hangen na het eten (dicht bij de maag) en ik overtollig maagzuur heb. Ik gebruik hier geen medicijnen voor. Wat kan ik doen? Is mijn slokdarm ontstoken en opgezwollen door mijn maagzuur? Ik sta er om bekend ook redelijk snel te eten en kauw niet altijd genoeg op mijn voedsel.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 januari 2019 om 01:32ik zou met de klachten naar de huisarts gaan…
Reagerenwannes19523 januari 2019 om 20:46Ik heb vele jaren steeds dezelfde last gehad met de maag, maagzuur en buikkrampen. In half 2014 ben ik dringend opgenomen geweest voor een zware depressie die de ene op de andere dag er gewoon ? was, mee op gestaan. Toen ik er +- 2 weken weer buikkrampen en af en toe maagzuur. Ik ben dan in gesprek gegaan met een diëtiste. Veel gestelde vragen en het voorstel dat ze deed was: 1 maand geen melk drinken. Als de maand op is en de krampen en buikpijn wegblijven – geen gewone melk meet drinken maar beginnen met lactose-vrije melk. Sindsdien geen krampen noch buikpijn noch diaree gehad.
Reageren