Zoeken Vraag het forum

Maagzuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JBuurman

Hallo,

Ik heb de afgelopen weken last van maagzuur en problemen met het slikken van voedsel. De problemen met het slikken van voedsel gebeurt regelmatig (4x per week) en het maagzuur probleem ongeveer 2 a 3x per week. Het voelt alsof er iets in mijn slokdarm blijft hangen na het eten (dicht bij de maag) en ik overtollig maagzuur heb. Ik gebruik hier geen medicijnen voor. Wat kan ik doen? Is mijn slokdarm ontstoken en opgezwollen door mijn maagzuur? Ik sta er om bekend ook redelijk snel te eten en kauw niet altijd genoeg op mijn voedsel.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ik zou met de klachten naar de huisarts gaan…

Reageren
    wannes1952

Ik heb vele jaren steeds dezelfde last gehad met de maag, maagzuur en buikkrampen. In half 2014 ben ik dringend opgenomen geweest voor een zware depressie die de ene op de andere dag er gewoon ?  was, mee op gestaan.  Toen ik er +- 2 weken  weer buikkrampen en af en toe maagzuur. Ik ben dan in gesprek gegaan met een diëtiste. Veel gestelde vragen en het voorstel dat ze deed was: 1 maand geen melk drinken. Als de maand op is en de krampen en buikpijn wegblijven – geen gewone melk meet drinken maar beginnen met lactose-vrije melk. Sindsdien geen krampen noch buikpijn noch diaree gehad.

Reageren
Reageer op: Maagzuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.