Home / Maag & darmen / Darmen/baarmoeder
Hallloootjes allemaal,
Ik heb een vraagje heb heel erg last van de menstuatie heb nu al 7 dagen last en er komen grote stukken uit ben naar de dokter geweest omdat ik al langer last van heb ze zeiden dat ik get aan moest kijken 2 3 maanden en dan als het nog zo erg zou zijn zou ik een echo krijgen want er zou dan misschien een vlees boom zitten maar ik kan niet goed naar de wc me ontlasting komt haast niet heb heel erg last van recht onder in me buik. Horen deze symptomen bij een vleesboom is kan het met me darmen te maken hebben? Of heeft iemand ook deze klachten?
Dat zijn klachten die toch eerder met je darmen te maken hebben. Ga dus toch met die klachten naar de huisarts
Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden. Daarom is het goed om naar de dokter te gaan. Die kan wat onderzoek doen
Bij een langdurige menstruatie en grote stukken erin kan er sprake zijn van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding - vooral geraffineerde suikers vermijden- en aanvullende middelen, onder andere bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zo is bijvoorbeeld zink belangrijk voor je hormonen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème. Het helpt je cyclus te verbeteren, de menstruatie wordt er ook korter en minder hevig van. Ook middelen als kurkuma en maca helpen je hormonen te balanceren.
Een moeilijke stoelgang kan te maken hebben met je voeding maar ook met bepaalde tekorten, zoal magnesium. In elk geval moet je voeding voldoende gezonde vetten bevatten voor een goede darmwerking. Je hele gezondheid aanpakken is vaak beter dan klachten afzonderlijk behandelen.
Omdat ik dit al langer heb heb ik me eet patroon omgegooid ik ben nu ongeveer 2 jaar geleden begonnen met darm problemen overgeven en veel afvallen en ben daar voor naar maag darm lever arts geweest en heb alleen een allergie test gehad en daaruit bleek dak lactose intolletant ben en ben daardoor anders gaan eten en extra vitamine genomen en ik eet veel vezels maar ik denk zelf dat het ergens anders vandaan komt als ik de mestruatie heb word me pijn in me rechterkant erger en de mestruatie is ook toe gaan nemen het niet naar de wc kunnen is ook alleen maar erger geworden en ik neem dan zon zakje in van de arts zo'n vezel zakje. Ik denk dat ze lactose per toeval hebben gevonden.
Bedankt voor jullie info ik ga zeker weer een afspraak maken bij de dokter ik wil er nu een keer van af het belemmerd me daagelijkse ding
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!