- Damian16 april 2017 om 20:57
Hallo allemaal,
Sinds een half jaar heb ik last van verschillende soorten klachten die me dagelijkse leven redelijk in de weg lopen. Ik ben al een paar keer naar de huisarts geweest en zij heeft hyperventilatie geconstateerd. Als advies heeft ze mij aangeraden om langs de fysio of psycholoog te gaan. Zelf heb ik niks tegen de psycholoog te vertellen aangezien ik geen last heb van stress, depressie of dergelijke. Daarnaast ben ik ook niet al te veel fan van fysio sinds ik zelf goed genoeg op mijn adem kan letten. Ze vertelde me dat het uiteindelijk van zelf over gaat maar aangezien ik het nu al een half jaar verder ben en niet steeds naar de dokter wil gaan heb ik besloten hier raad te zoeken.
De symptomen die ik nu heb bestaan uit het volgende:
Veel geluid maag & darmen
Mijn maag en vooral darmen maken constant veel te veel geluid. Het geluid komt het meest uit mijn onderbuik (rechts onderin). Dit gebeurt bijna zo elke dag een paar keer en kan tot 10 minuten duren. Wanneer ik lig is dit het meest te merken en klinkt het geluid ook veel harder. Ik eet voldoende en heb ook geprobeerd varieert te eten, dit heeft niet geholpen.
Zwarte vlekjes in zicht en tranende ogen
Een van de irritantste dingen is dat ik vooral in daglicht last heb van vliegende zwarte puntjes in mijn zicht gepaard met tranende ogen. Sommige dagen heb ik hier heel de dag last van maar soms ook totaal niet. Ik slaap ongeveer 8 uur per dag en zou niet weten waar het aan kan liggen.
Huiduitslag
Op mijn boven armen, mijn hals en de bovenkant van mijn rug heb ik allemaal kleine rode vlekjes. Deze zitten er niet altijd maar komen vaak terug. Meestal merk ik het bij het douchen maar ik heb ook het gevoel dat wanneer mijn darmen veel geluid beginnen te maken die uitslag ook terug komt. Hier begint het dan ook te jeuken en wanneer ik dit doe laat mijn huid al snel schilfertjes achter. Wat ik ook heb gemerkt is dat er op deze gebieden + mijn gezicht tijdelijke puistjes steeds terug komen en na een paar dagen weer verdwijnen.
Ik hoop hierbij jullie om hulp te vragen en jullie kennis te mogen ontvangen waar ik misschien uit kan halen of dit echt komt door hyperventilatie of het toch iets anders zou kunnen zijn.
Bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 april 2017 om 21:06He kan zeker door hyperventilatie komen. Ik zou toch maar eens naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen. Het lukt je zelf blijkbaar minder goed dan je zelf denkt.
Reageren