Zoeken Vraag het forum

Obstipatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik ben 13 jaar en ik heb obstipatie. Ik kan niet naar de wc. Het is groot, dik en heel hard. Ik ben al een week niet naar de wc kunnen gaan. Nu moet ik soms weer maar dan durf ik niet omdat het dan veel pijn doet. Ik wil het er nu wel uit krijgen maar hoe moet ik dat dan doen? Als ik af veeg komt er soms ook bloed bij. Please antwoord snel als je iets weet. Dankje

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Obstipatie en waarschijnlijk een aambei. Je zou een klysma kunnen gebruiken. Overleg het met je ouders.

Reageren
    Catootje

Voor de korte termijn misschien een laxeermiddel. Voor de langere termijn zorgen voor een goed voedingspatroon met liefst zo min mogelijk suiker maar wel voldoende eiwitten, gezonde vetten en vezels, dus ook groenvoer. Voor de stoelgang is het belangrijk dat je voldoende vet gebruikt.

Verder zijn er voor een goede darmwerking stoffen als magnesium en vitamine B  nodig. Als je serotonine te laag is kan dat ook allerlei problemen geven. De serotoninehuishouding is ook bij te sturen met goede voeding en bepaalde supplementen. Wel is het zo dat bij lichamelijke klachten ook emotionele factoren spelen.

Reageren
Reageer op: Obstipatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.