- Anoniem6 maart 2017 om 15:05
Hallo,
ik heb al gedurende langere tijd last van een drukkende pijn op mijn borst (vooral links), een benauwd gevoel en duizeligheid. Ben al uitgebreid onderzocht op hartproblemen maar hierbij kwam nooit iets naar voren. Nu kan ik de klachten vooral opwekken door voorover te bukken, ik krijg dan een heel benauwd en drukkend gevoel. Ook wanneer ik een trap oploop krijg ik dit gevoel. Ik verder geen buikpijn, misselijkheid of iets dergelijks en eten gaat ook goed. Zou dit toch een maagprobleem kunnen zijn? Iemand een soortgelijke ervaring?
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 maart 2017 om 17:20Maag klachten zou kunnen. Maar doe ook eens even de test op: Â http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnoniem6 maart 2017 om 20:08Bedankt voor uw reactie. Ik heb al ademhalingstherapie gehad en voor mijn gevoel heb ik een rustige buikademhaling. Dus benauwdheid en druk op de borst kunnen ook van de maag afkomen zonder de typische klachten die hierbij horen? Zou het verstandig zijn een verwijzing voor een maagonderzoek aan te vragen? Of beter eerst eens met een internist gaan praten?
ReagerenJohn (moderator)
6 maart 2017 om 20:24Je zou een verwijzing voor de internist kunnen vragen. Het zou ook een middenrifbreukje kunnen zijn
ReagerenCatootje7 maart 2017 om 08:16De klachten kunnen soms samenhangen met bepaalde tekorten, onder andere magnesium, vitamine D en B/B12. Een gezond voedingspatroon, met zo min mogelijk geraffineerde suikers is sowieso belangrijk.
Reageren