- Sam4 maart 2017 om 05:25
Mijn kind van 2.5 jaar heeft sinds 1 jaar probleem met obstipatie.
Poep is heel droog, hard, dikke en lang.
Bang om te poepen en wil niet poepen.
Ik zie tijdens poepen, haar benen hard en trekken de poep naar binnen.Ik proberen praten helpt niet, cadeau na poepen helpt niet, verschillende potjes met muziek helpt niet, enz…
Ik proberen druiven sap met peren sap en soms pruimen sap maar nog steeds de poep is heel hard.
Zij eet niet goed. ik koop vezels van biologische winkels maar haar moeder kan niet haar geven omdat zij wil niet alles eten.Wat is de oplossing??? Graag iemand geven aan mijn advies omdat zo ben ik heel verdrietig.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 11:45Ik denk dat het tijd wordt om met de kleine naar de dokter te gaan.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 13:23Wij hebben inderdaad veel keer geweest naar huisarts en naar de Juliana kinderziekenhuis.
De huisarts geef een siroop waar het maakt erger. Met die siroop moet veel water en zij wil niet veel drinken.
Daarnaast de huisarts geven klysma maar elke keer klysma is slecht voor de darm spieren.
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2017 om 14:28Ze moet sowieso wel voldoende drinken. Als ze dat niet goed gaan de klachten niet over…
Hoeveel drinkt ze op een dag?
ReagerenCatootje5 maart 2017 om 09:40De voeding is belangrijk maar er kunnen ook tekorten spelen, zoals aan magnesium, dat de darmperistaltiek helpt te verbeteren. Voor een goede darmwerking is ook serotonine belangrijk, eens stof die wordt aangemaakt door bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. De inname van voldoende gezonde vetten is sowieso belangrijk voor de darmwerking.
Reageren
Vind zelf appelvezels wel prettig. Of chiazaad. Ook rauwkost eten. Tarwevezels kunnen zorgen voor een verminderde opname van mineralen. Roggebrood of roggeknäcke kan schelen voor de stoelgang.
Vaak spelen er ook emotionele factoren mee.