- Benny de zeeuw24 januari 2017 om 10:53
Volgens mij huisarts heb ik last van obstipatie ( verstoppingen ).
Hij zegt dat mijn darmen niet optimaal werken en dat de boel verstopt raakt ik heb ook last van pijn ( steken ) links onder in de buik.
Ik krijg een pil om de ontlasting eruit te halen en te zien dat het dan beter wordt.Stel dat het na een tijdje weer zo is wat kun je doen om te darmen te prikkelen voor betere werking of zul je dan altijd iets moeten nemen hier tegen
en is dat wel mogelijk ?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2017 om 11:04Ik denk dat het belangrijk is om eens te kijken of je eet- en drinkgewoonten wel goed zijn.
Eet je iedere dag fruit en groenten en drink je iedere dag 1,5 tot 2 liter?
Hoe oud ben je?
ReagerenBenny de zeeuw24 januari 2017 om 11:20Ik ben 25 en drink misschien wel eens wat te weinig.
Fruit eet ik wel maar dat blijft bij 1 of 2 mandarijntjes per dag.Dagelijks 2x thee 2x koffie, 3 glazen water 0,25 cl.
ReagerenJohn (moderator)
24 januari 2017 om 11:53Ik zou dan toch maar eens beginnen om meer te gaan drinken. Dat is wel essentieel. Minimaal 1,5 liter..beter nog 2 liter. Â Je komt maar net aan 1 liter…
en wat meer fruit eten.. Â Groente, fruit, water en voedingsvezels zijn nodig voor een goede darmwerking. Als te weinig vocht inneemt, dikt je ontlasting in en krijg je onbstipatie
Reageren