- Nicole14 december 2016 om 10:07
Goede morgen,
Al jaren heb ik problemen met mijn buik en ingewanden.
De laatste maanden zo erg dat ik 2 week geleden weer naar de huisarts ben geweest met de vraag of ik doorverwezen kan worden naar de mld arts.
Hij wou eerst bloedonderzoek laten doen en dan verder kijken (ook getest op voedselallergie) hier kwam niks uit helaas.
Daarom verzocht om een doorverwijzing.Maar er was een plaatsvervanger en die wou mij niet meteen door sturen. Maar eerst 2 week zuurremmers geven. Akkoord gegaan, had niet veel tijd.
Maar later bedacht ik mij dat ik het misschien helemaal niet zo’n goed idee vind.
Heb allerlei problemen. Maar zuurbranden heb ik zelden last van. Voornamelijk als ik Chinees eten heb gehad.Waar heb ik dan wel last van:
– Veel buikpijn, meerdere keren per week
– Aanvallen van misselijkheid zo erg dat ik mijn best moet doen niet over te geven
– Zeer onregelmatige stoelgang. Soms hoef ik een week niet te poepen, en als het dan eenmaal op gang komt. Dan loop ik de hele dag.
– Zeer vaak opgeblazen. Soms zo erg dat ik last krijg van mijn ribben en ademhalen.
– Heftige reacties na eten. Vooral na het eten van geiten kaas of schapenkaas. Maar ook regelmatig zonder verklaarbare reden.Dan moet ik vaak binnen een kwartier naar de wc en spuit het er letterlijk uit. In combinatie met veel krampen en hoop lawaai.
– Winderigheid. Met rotte eilucht.-ik rook niet, drink geen alcohol.
– Helaas wel redelijk stress(mantelzorger inwonend)
– Eet geen vlees
– Drink ongeveer 5/6 kopen zwarte koffie.Wat is uw advies? Wel 2 week zuurremmers met gevolg dat het allemaal in de war is mogelijk?
Wachten tot eigen huisarts er weer is en vragen om doorverwijzing?
Of nog een andere optie?
Alvast bedankt!!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 december 2016 om 12:24Ik zou toch om een doorverwijzing vragen naar de MDL-arts. Het is goed mogelijk dat je een maagbacterie hebt.
Reageren