- moka4 september 2013 om 16:42
Beste leden,
Al enige tijd kamp ik met vermoeidheid, het afgelopen half jaar heb ik een drukke periode gehad op mijn werk. Ik dacht als ik op vakantie ga rust ik uit. Aangekomen op mijn vakantie bestemming dag 1 werd ik ziek koorts keelpijn hoesten griep dus. Tijdens mijn vakantie ben ik 10 dagen ziek geweest. Eindelijk voelde ik mij enigzins beter en begon ik te genieten van mijn laatste week vakantie. Teruggekomen van mijn vakantie bestemming had ik last van vermoeidheid zo moe maar gewoon niet kunnen slapen. Geen reden tot stres privé of werk loopt allemaal goed. Uiteindelijk anderhalve maand later ben ik naar mijn huisarts gegaan en heb ik uitgelegd waar ik last van heb. Hier heb ik mijn bloed laten prikken en urine laten onderzoeken. Urine was in orde maar mijn bloed gaf aan lichte bloedarmoede en daarnaast werd er gekeken op de kans op ontstekingen (ik weet niet hoe dit precies heet) dit kwam volgens de arts uit op de wat hogere kant.De volgende dag na het doktersbezoek werd ik ziek keelpijn hoofdpijn hoesten. ( mogelijke oorzaak van de verhoogde ontsteking in het bloed onderzoek gaf de dokter aan)
Nu inmiddels anderhalve week later kan ik normaal ademhalen maar mijn hoofd staat op ontploffen bij het bukken pijn me oren lijken te gloeien last van mijn kiezen en nog lichte keelpijn. Daarnaast nog meer slaap te kort last van trillende handen oorsuizen duizeligheid.
Mijn arts gaat nu weer een bloed onderzoek doen op ferritine. Om te achterhalen wat mijn bloedarmoede veroorzaakt. Op dit moment ga ik als een zombie naar me werkt makeup helpt niet om mijn wallen te verbergen en mijn concentratie is ver te zoeken. De vaste huismiddeltjes aspirine paracetamol stomen neus spoelen met zout lauw water heb ik geprobeerd. Ik ga morgen weer werken maar op deze manier functioneer ik niet kan iemand mij advies geven wat ik nog kan proberen? Zie ik iets over het hoofd? of is het maar toch gewoon een griepje ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 september 2013 om 20:25Of het een griep is kan ik niet zeggen. Maar het lijkt er alleszins op de je in ieder geval een virusinfectie hebt opgelopen. Je klachten en de verhoogde BSE waarde wijzer er wel op.
Je vermoeidheid, die je dus al eerder had kan worden veroorzaakt door de bloedarmoede.
Een antibiotica kuur en ijzertabletten kunnen helpen.
Reageren
Vraag je huisarts erom.