Zoeken Vraag het forum

Darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robbert

Al een half jaartje tob ik met wat buikproblemen, voornamelijk misselijkheid. Bij de momenten dat de misselijkheid weer veel erger werd en ik dus een soort terugval had tot plat op bed liggen en niks kunnen, kwam daar ook verstopping bij.

De oorzaak is gevonden en ligt dus aan een voedselintolerantie. Ik volg dat advies zeer serieus en lees overal de ingrediënten van, dus daar kan het probleem nu niet meer aan liggen.

Algoed, de misselijkheid begint te verdwijnen, met zo nu en dan misselijk omdat ik gewoon heel snel volzit (twee boterhammen bij het ontbijt en ik zit al heel vol). Nu merk ik dat mijn darmen gewoon nog steeds moeite hebben met tot rust komen na die hele periode van buikklachten. Ik heb last van verstopping en een opgeblazen gevoel. Soms een vervelend spanningsgevoel in de onderbuik. Ik merk dat dit nog wel effect op de maag heeft, aangezien ik heel veel zit. Tevens heb ik vaker op één dag het gevoel dat ik naar het toilet moet, maar er komt niks uit. Oftewel, ik heb nu nog last van darmen die nog moeten kalmeren. Is dit iets om mee naar de dokter te gaan of is dit zelf heel goed op te lossen? Ik eet genoeg vezels, drink 2 liter water per dag, beweeg genoeg en zelfs steeds meer nu de misselijkheid zo’n beetje verdwenen is. Is het een kwestie van afwachten of is een doktersafspraak wel nodig?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Misschien goed om toch even naar de huisarts te gaan. De huisarts kan iets voorschrijven om de verstopping tegen te gaan. Dit zal namelijk ongetwijfeld voor ongemakken zorgen.

Reageren
Reageer op: Darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.