Zoeken Vraag het forum

darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb nu al een maand lang last van mijn darmen, inbegin had ik vaak diarree, nu heb ik vaker constipatie. Maar ik blijf wel iedere dag buikpijn hebben echt extreme waardoor ik niet meer buitenkankomen, ben al naar de dokter geweest bloed getrokken ontlasing nagekeken, urine… Alles maar die zei dat ik spastische darmen had en schreef me de pilletjes ‘spasmomen’ voor deze heb ik helemaal uitgenomen zonder iets van betering. Overal op het internet zag ik dat ik meer vezels moest eten.. Mijn ouders dachten ook dat als ik meer vezels eet het mss over ging.. Maar ik lust niks van bruin brood, havermout etc… Dus zeide men ouders lijnzaad. Maar dit heb ik dus deze ochtend gegeten en sinds deze middag heb ik al constant het gevoel dat ik naar toilet moet, maar er komt niks uit. Alleen constant windjes.. En buikkrampen…

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Lijnzaad kan tegen obstipatie gebruikt worden, maar je kunt er inderdaad even last van hebben voordat het echt werkt. Als je van alles “niet lust” wat goed voor je darmen is wordt het wel wat moeilijker.

Eet je wel elke dag vers fruit en groenten? Drink je ook voldoende water op een dag?
    Of lust je dat ook allemaal niet?
    Wat drink je zoals op een dag?
    Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Ik ben bijna 18 jaar, Ja ik probeer toch sinds ik zoveel buikpijn heb meer water te drinken. Daarvoor dronk ik altijd cola zero of limonade. Ik eet ook veel groenten en fruit… Dat eet ik wel allemaal. Het enige wa ik niet lust is zo ontbijt granen , musly, bruin brood, koeken met granen… Maar nu met lijnzaad maar ik krijg precies meer last… Is het best om eens een coloscopie te laten nemen of?

Reageren
    John (moderator)

Probeer in ieder geval niet te veel suikers binnen te krijgen. Die helpen beslist niet. Heb je nu last van obstipatie? Als dat niet zo is kun je beter geen lijnzaad gebruiken. PDS kan natuurlijk heel goed de oorzaak zijn.
    Overleg het met de huisarts of het verstandig is om een coloscopie te laten doen

Reageren
    Anoniem

Ja nu heb ik obstipatie en ja oke dat zal ik doen..

Reageren
    Anoniem

Wat ik nu ook merk , ik heb het gevoel dat er een stukje van mijn darm mee uit mijn anus kom als ik pers om grote boodschap te doen. Ik keek dan
    In de spiegel en als ik pers komt er een donker rood stukje uit mijn anus precies…?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Het zou een aambei kunnen zijn….Probeer om niet te hard te persen…
    Ga morgen even naar de huisarts..

Reageren
    Anoniem

Oke , en pf ik wordt echt gek van dit allemaal ik kan niet eens meer normaal buitenkomen 🙁

Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts Movicolon tegen de obstipatie

Reageren
Reageer op: darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.