- Dirk18 november 2016 om 21:54
Ik heb een maand geleden een echo laten maken van de bovenbuik organen en bloedonderzoek laten verrichten, wat allemaal positief was, geen bijzonderheden. Toch voel ik elke dag, vaak een uurtje na het eten, aan de rechterkant van mijn lichaam daar waar de lever ongeveer zit..voel ik steken. Halverwege mijn ribben en ook net onder de ribben in het zachte gedeelte. Soms aan de achterkant, soms aan de voorkant. De MDL-arts zei het niet te weten en omdat de echo goed is en het bloed onderzoek ook denkt hij niet aan uitzaaiingen ofzo.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Ik ben 25, man, rook niet, drink ook niet vaak.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 november 2016 om 22:18Uitzaaiingen zijn gezien je leeftijd en zonder voorgeschiedenis sowieso niet erg waarschijnlijk.
Is er ook goed naar de galblaas gekeken?
Reageren
Hoe is je ontlasting?Dirk18 november 2016 om 22:24Ik weet eerlijk gezegd niet precies welke organen allemaal.. alle bovenbuik organen zijn op de echo vastgelegd zover ik weet.. links rechts en in het midden van mijn bovenbuik. Zit de galblaas daar ook?
Mijn ontlasting is lang moeilijk geweest maar nu al een maand probleemloos, gewoon normale kleur en vorm enzo. Ik heb wel reflux, maar dat zou de rechterzijde van mijn lichaam niet moeten beïnvloeden toch?
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2016 om 22:38De galblaas zit rechts bij de lever. Maar die zal dan wel bekeken zijn. Wist de MDL arts dat je last hebt van reflux?
Als de klachten aanhouden, zou ik toch maar om een scan vragen. Misschien toch iets met de galwegen dat op de echo niet te zien was..
ReagerenDirk18 november 2016 om 23:14Bedankt voor de snelle reacties.
De MDL arts weet ervan. Het klepje bij de maag sluit bij mij niet goed.
Ik heb ook een spastische darm.
Ik had de MDL arts nog gevraagd om een CT Scan maar hij vond dat overbodig aangezien bloedwaarden en echo perfect waren.Ik voel trouwens op mijn onderste ribben hier en daar wat dunne vaatjes, kan dat? Horen die niet onder de ribben te liggen? Die zijn erg gevoelig. Ik vraag me af of de steken wellicht meer vanuit de spieren komen.. lastig te bepalen.
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2016 om 23:27Dat zullen zeker geen vaatjes zijn die je voelt. Dat zullen toch eerder spiervezels zijn.
Reageren
Ga eens naar een fysiotherapeut en laat naar de spieren kijken…daarnaast zou het dus ook je dikke darm kunnen zijn die de klachten veroorzaakt als je PDS hebt