Home / Maag & darmen / Maagzweer 10 jaar lang?
Geachte,
Ik heb al bijna 10 jaar last van 3 specifieke symptomen van een maagzweer. Namelijk: druk rond borstbeen/maag, onverklaarbaar gewichtsverlies en drang om snel de maag te vullen omdat een lege maag veel meer onaangenaam voelt. Nu is mijn vraag of het dan ook wel mogelijk is om ongeveer 10 jaar lang last the hebben van een maagzweer? En of dit dan geen symptomen van iets anders kunnen zijn.
Alvast badankt.
Met vriendelijke groet,
-Anoniem
PS: Ik heb nooit bloedverlies gehad.
En wat zegt de huisarts en de internist ervan? Ik neem tenminste aan dat als je de klachten al zo lang hebt, dat je dan meer dan 1 x bij de dokter bent geweest...
Bezoekjes bij de dokter/huisarts hadden niet veel resultaat geleverd. Ik ben wel een keertje bij een internist geweest die mij aanraadde om zo veel mogelijk trage suikers te eten. Hierdoor heb ik minder snel honger maar heeft me niet echt verder gebracht voor het oplossen van mijn klachten. Het is volgens mij de drang om een voldaan gevoel te hebben waar de vicieuze cirkel begint. Vele dokters zeggen dat ik dan ook minder snel moet eten. Ik heb in de 10 jaar periodes van een paar weken mij geforceerd om telkens elke maaltijd traag te eten. Dit gaf helaas ook geen verschil en was niet vol te houden. Daarom ook dat ik mij afvroeg of ik geen "langdurig/chronisch" maagzweer heb (o.w.v. symptoom dat maag minder zeer doet als hij gevuld is).
Dat is zonder enig onderzoek moeilijk te zeggen. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de MDL arts en laat en maagonderzoek doen. Daarnaast een ontlastingsonderzoek om te kijken of er geen parasieten zijn.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!